Avatar billede riks74 Nybegynder
09. februar 2014 - 11:23 Der er 9 kommentarer

Kan en retningsbestemt antenne fra NET 1 kobles til 3g huawei B593?

Hej eksperter

Efter Skylines smuttede er vi nu hos NET1 med retningsbestemt antenne på taget. Net1 er en ret dyr løsning så nu afprøver vi lige 3g fra 3 med Huawei B593 router.

Ikke sø god dækning men har jo heller ikke koblet antenne til. Vil gerne bruge den vi har købt og monteret fra Net1 - er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Kan se at stikket på Net1 antenne er lidt større end Huaweis indgange på routeren - hmmm... findes der adaptere...?

Men vil det overhovedet virke?

Håber I kan hjælpe derude ;-)

//Rikke
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2014 - 11:35 #1
du skal nok se på http://www.komplett.dk/poynting-xpol-a002-8-dbi-panelantenne/776064

Net1 er jo bygget til et andet system, så den vil næppe virke.
Avatar billede riks74 Nybegynder
09. februar 2014 - 11:49 #2
Hvad tror du så med den gamle antenne fra Skyline? Kender du den ? Den minder lidt om den du linker til?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2014 - 12:24 #3
skyline kørte også på nmt-nettet (for at have fordele af den længere rækkevidde). Designet af kassen er ligegyldig - det er hvordan indmaden er skuret sammen på, der er afgørende.
Og gør som de skriver om antennen. Kort/minimal afstand til Huawei B593 - så kan du altid køre et lan-kabel til en repeater der, hvor du har brug for dækningen.
Avatar billede riks74 Nybegynder
09. februar 2014 - 13:01 #4
Øh lyder da til at det kunne virke men hvad betyder en repeater?
;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2014 - 13:23 #5
den lette er at slå wifi fra på Huawei B593, og så et lan-kabel fra den til hvor du helst vil have router. Der sætter du en anden router, og den skal så have wifi aktiveret.
Du kan også godt køre med wifi på begge hvis du har brug for det - så skal de bare have hvert sit kanalnummer (se manualen), så de ikke generer hinanden.
Avatar billede riks74 Nybegynder
10. februar 2014 - 10:48 #6
Hej igen Claes57 - det sidste må jeg melde pas på - har nu besluttet at investere i en 3G antenne - havde bestemt mig for en til MAX 1000,- og fandt en på bedre-signal.dk.

Men dem kan man simpelthen ikke komme i kontakt med, så tør ikke rigtig bestille på deres hjemmeside.

Kan du/I anbefale andre udbydere af 3G antenner? Evt. lidt billigere end http://www.komplett.dk/poynting-xpol-a002-8-dbi-panelantenne/776064 :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2014 - 11:06 #7
Desværre - jeg er helt blank på forhandlere. Det, jeg har brug for, kan altid fås i proshop, og jeg gider ikke tilbudsjagt.
Avatar billede riks74 Nybegynder
10. februar 2014 - 11:26 #8
Heller ikke her - det skal kunne købes på nettet - var egentlig også det jeg mente med forhandlere... jeg surfer videre... mange tak for al din hjælp Claes ;-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 01:02 #9
De skriver denne antenne er den ultimative
https://www.komplett.dk/poynting-lpda-a0092/776069

Den kan bruges til 2g, 3g, 4g