Avatar billede access4700 Nybegynder
07. februar 2014 - 00:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Access

Hej
I en forgespørgelse har jeg en række hvor jeg vil anvende værdien (Sum total) og trække fra en værdig i en anden række, hvordan kan jeg vælge (Sum total) kan kun vælge selve rækken.
Håber det er til at forstå.
På forhånd Tak.
Avatar billede larsgrau Forsker
07. februar 2014 - 08:43 #1
Har jeg forstået det rigtigt, du vil kun have række med Sum Total vist ?
Avatar billede access4700 Nybegynder
07. februar 2014 - 11:06 #2
Jeg har en forespørgelse som følgende.
Dato. For indkøbt beløb  - Indkøbte beløb -  Budget - Beløb til rådighed.
Det er så meningen at jeg skal kunne se hvor meget jeg har til rådighed når jeg køber varer.
Det tal værdi Sum total fra rækken indkøbte beløb vil jeg trække fra Budget så jeg kan se Hvor meget beløb jeg har til rådighed.
Avatar billede larsgrau Forsker
07. februar 2014 - 20:55 #3
Tror du skal overveje Excel eller andet regneark program, da access er til at holde styr på data og ikke lave en masse beregninger, der findes en masse ark på nettet som du kan hente inspiration i
Avatar billede access4700 Nybegynder
07. februar 2014 - 23:17 #4
Nu har jeg valgt at bruge access da jeg bruger den til at styrer data som du skriver, det eneste regnestykke er dette. Så Excel og andre regneark er ikke løsningen men ellers tak for info.
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2014 - 08:59 #5
the easiest method is to make one query where you have your sum, then make another query where you use the query you made previously and now subtract column from sum.
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2014 - 09:01 #6
you could also use sub queries ..
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2014 - 09:01 #7
and that was an answer
Avatar billede access4700 Nybegynder
10. februar 2014 - 20:16 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2014 - 20:24 #9
thanks, hope you got it to work