Avatar billede johnzaar Nybegynder
06. februar 2014 - 23:19 Der er 13 kommentarer

nye ram = blå skærm

hej jeg har en Asus CG5275 købt i Ekspert, jeg har købt ram til jeg har købt 4 stk corsair xms3 på 1333 MHz DDR3 ram, de gamle er 3 stk 2 gb ddr 3 1333 mhz
men lige så snart jeg skifter de gamle ram ud med de nye her går min pc i blå skærm, dvs den starter bios op men lige så snart win starter op går den ned, hvad kan det skyldtes ?
mit motherbord skulle kunne klare op til 16 gb ram
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2014 - 01:56 #1
Det er formodentlig sådan, at hvis du sætter de gamle ram i igen, så kører det hele som det skal. Det kan skyldes, at maskinen ikke kan køre med de nye ram, selv om de teoretisk skulle passe. Flere har oplevet det, også jeg. Det kan selvfølgelig også skyldes, at en af ram blokkene ikke er i orden. Prøv med 1 blok af gangen, på skift.
Avatar billede anri Novice
07. februar 2014 - 06:03 #2
Du kan også download ubcd og køre en ram test.
Avatar billede brasso Forsker
07. februar 2014 - 08:35 #3
De nye RAM er helt klart ikke kompatibel med dit bundkort. Hvis vi lige ser bort fra at de er kaput.

Har du tjekket at både de gamle og de nye rammer begge er ens med hensyn til paritet Ja/nej.

Corsair rammene er dual channel, er de gamle også det?
Prøv denne side: http://www.corsair.com/us/learn_n_explore/
Avatar billede brasso Forsker
07. februar 2014 - 09:03 #4
Har du søgt på en BIOS opdatering til bundkortet?
Måske løser det problemet.
Avatar billede johnzaar Nybegynder
07. februar 2014 - 12:10 #5
hvordan ser jeg om de gamle er dual ?
Avatar billede brasso Forsker
07. februar 2014 - 12:42 #6
Jeg har søgt lidt på forskellige upgrade sider, og ingen af de RAM der foreslås er dual RAM, om det har en betydning ved jeg ikke, men det kunne det næsten tyde på. Jeg syne du skal tage kontakt til der hvor du har købt Rammene, og bede dem foreslå kompatible RAM til din maskine. Oplys fabrikat/model og bundkort model, så præcis som mulig.
Hvis du vil vide mere om de gamle RAM, så tag de oplysninger der forhåbentlig er på dem og søg i Google, så skulle det være underligt om der ikke kommer nogle hits.
Avatar billede johnzaar Nybegynder
07. februar 2014 - 13:00 #7
brasso jeg købte dem ved Bj da jeg i sin tid spurte og sendte billede af de gamle ram og mit bundkort kunne de faktisk ikke finde ud af en pind
Avatar billede johnzaar Nybegynder
07. februar 2014 - 13:05 #8
de gamle ram er disse http://www.asinttech.com/UD/1250680673037995800.pdf

det er 2 gb modellen
Avatar billede johnzaar Nybegynder
07. februar 2014 - 13:08 #9
Asint SLZ3128M8-EDJED for at være hel precis
Avatar billede brasso Forsker
11. april 2014 - 20:48 #10
Har du fået løst problemet? Kan du evt. linke til de nye ram på BJ's hjemmeside?  Ud fra det du angiver kan jeg ikke præcis se hvilken type det er.
Jeg har fundet ud af følgende.
De gamle RAM er IKKE dual channel, det er de nye.
De gamle kræver 1,5 volt, de nye 1,65, eller 1,5, det er det jeg ikke kan vurdere uden at jeg ved præcis hvilke du har fået, XMS3 RAM fås nemlig både i en udgave til 1,5 v, og en til 1,65 V, jeg kan heller ikke vurdere, hvor meget spænding dit bundkort leverer til RAM soklerne.
Har du prøvet kun med 2 moduler i maskinen, et i sokkel 1 og sokkel 3. Normalt når der er 4 sokler, skal 1 og 3, have ens moduler, og 2 og 4 have ens moduler, for at det kører optimalt.
Normalt vil soklerne være farvet parvis så du kan se hvilke der hører sammen.
Avatar billede brasso Forsker
11. april 2014 - 20:50 #11
Har du evt. præcis fabrikat, model/type betegnelse på dit bundkort? Måske en manual, hvor du kan se hvilke RAM typer der understøttes?
Avatar billede brasso Forsker
24. juni 2014 - 17:22 #12
Tjahhh!
Nu mangler vi snart et svar på denne? Fik du løst problemet???
Avatar billede johnzaar Nybegynder
05. august 2014 - 01:09 #13
jeg har fået løst det mange tak har bare haft kluder i alt det e-mail men det skulle køre nu, endte med at købe ny bundkort,processor og ram så nu køre det hele tak for alt jeres hjælp