Avatar billede o-piz Nybegynder
05. februar 2014 - 18:31 Der er 1 kommentar

Skabe element i skabt element.

Hej,
Jeg står og skal lave en side hvor man kan booke biler for x antal perioder.

Jeg vil gerne lave så der pr. standard kun er een bil, men mulighed for at klikke sig til at tilføje endnu en bil.

For hver bil der bookes, skal man kunne først udfylde et felt med fradato og et andet felt med tildato.  Og her i dette Bil-element skal man også kunne tilføje flere til/fra datoer på samme bil. Det er her mit problem ligger. Jeg har pt. en lappeløsning, hvor jeg kan tilføje en bil ad gangen, hvor man har automagisk genereret 10 felter til til og fra datoer, men det andet ville være smartere, hvis nu man ønskede at foretage mere end 10 bookinger på samme bil.

Jeg er desværre meget på begynderstadie når det kommer til javascript/jquery, og har kun erfaring i at behandle det færdige data.

Er der nogen der ligger inde med et script der kan lave et element, med muligheder for at tilføje yderligere elementer heri. Eller kan komme med nogle små fif til hvordan jeg får løst denne opgave.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Lasse_A Nybegynder
13. februar 2014 - 12:17 #1
Hej

Det lyder som om at det du skal rode dig ud i, vil være noget som hedder dom.
Måden du laver det på, eller kan læse om det for at få en bedre forståelse kan du se herinde:
http://www.w3schools.com/js/js_htmldom.asp
Håber dette kan hjælpe dig igang med det :)