Avatar billede MartinStruve Nybegynder
28. januar 2014 - 16:12 Der er 5 kommentarer

Lydkort Til krk Højtaler?

Heej. jeg er igang med at købe et sæt krk højtaler (KRK RP5 RoKit G3 SE Bundle) til mit hjemme studie og jeg forstår ikke rigtig det der med lydkort osv er det et must have eller kan jeg bare køre lyden igennem jack via min computers lydkort og så få det til at lyde ordentligt ? eller skal jeg bare have sådan et lydkort ?
har virkelig ikk mange penge så har kigget rund omkring på nettet til lydkort til under 500 kr. men er de gode nok og kan alle lydkort bruges til sådan nogle krk høltalere ?

Håber i kan hjælpe ! :D

go' dag :D
28. januar 2014 - 17:41 #1
Altså ->
http://www.krksys.com/krk-studio-monitor-speakers/rokit/rokit-5.html

Jeg vil da anbefale at finde/bruge et GODT Lydkort til de højtalere. Altså ikke det normale indbyggede i selve PC'en - det ville være en synd ...

Og det er sandsynligvis mere end de 500 Dkr.

(Kommer selvfølgelig også an på hvilken slags musik ? du har gang i ;-) )

PS: Hvilket Styresystem på "afspiller" PC'en ?
Avatar billede milter Ekspert
28. januar 2014 - 22:15 #2
Du skriver, at det skal bruges til et hjemmestudie. Som karise_larry skriver, så afhænger det fuldstændigt af, hvad det lydstudie skal bruges til.

Hvis det skal bruges til indspilning og redigering af lydoptagelser, så får du brug for et lydkort, som kan lidt mere end det indbyggede kort. Hvis du kun skal afspille lydfiler på computeren, kan du sagtens bruge det indbyggede.
Avatar billede MartinStruve Nybegynder
29. januar 2014 - 12:50 #3
skal intet hverken redigere eller optage (:
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2014 - 13:50 #4
Så er der efter min mening ingen grund til at bruge penge på nyt lydkort :-)
30. januar 2014 - 05:53 #5
Enig med #4 ...