Avatar billede berd Nybegynder
23. januar 2014 - 14:44 Der er 11 kommentarer

Medlems registrering

Vi har i min klub en mifare læser og medlemmerne har hver deres kort, er det muligt at lave en database der kan registrere en tid hvor de kommer og når de går så vi kan holde styr på deres timer?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. januar 2014 - 15:04 #1
Skulle ikke være umuligt.
Hvad har i af programmer?
Avatar billede berd Nybegynder
23. januar 2014 - 15:40 #2
MS Access, og medlemsdata med mifare kort nummer i Excel ark
Avatar billede supertekst Ekspert
23. januar 2014 - 15:52 #3
Ok - i hvilken form aflæses og videresendes kortdata?
Avatar billede berd Nybegynder
23. januar 2014 - 16:26 #4
Når kortet køres over læseren aflæses kortnummer som er rene tal, kan indlæses på feks et Word/Tekst dokument
Avatar billede supertekst Ekspert
23. januar 2014 - 16:51 #5
Ok
Kan i selv bestemme i hvilket filformat og hvordan adskilles de enkelte indlæste medlemsnr?
Avatar billede berd Nybegynder
23. januar 2014 - 17:46 #6
vi har følgende mulighed når vi henter medlemsliste:
Eksporter til Excel
Eksporter til CSV
Avatar billede supertekst Ekspert
23. januar 2014 - 18:22 #7
Det du beskriver er det de udtræksmuligheder i har fra Databasen?

Et andet spørgsmål når "døren åbnes" via Mi fare-læseren - er der udover medlemsnummer eller "nøglenummer" også et tidsstempel, der registreres?
Avatar billede berd Nybegynder
23. januar 2014 - 18:29 #8
Ja det er en online medlemsbase vi trækker fra, der er deres kortnummer registreret.
når kortet læses kommer kun nøglenummeret op
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2014 - 10:38 #9
Er det noget vi skal videre med?
Avatar billede berd Nybegynder
24. januar 2014 - 11:20 #10
Jo tak hvis det var noget du kunne hjælpe med.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2014 - 11:49 #11
Det vil jeg gerne prøve - skal vi skifte til direkte kontakt?
@-adresse under min profil.