Avatar billede hepe74 Nybegynder
22. januar 2014 - 22:13 Der er 4 kommentarer

se pc på tv skærm

Hej eksperter.
Efter flere gange at have fundet hjælp på denne side har jeg nu et problem jeg ikke kan finde løsningen på, så håber på jeres hjælp.
Jeg har tilsluttet min pc til mit tv via hdmi. når jeg vælger hdmi2 på tv og starter pc derefter fungerer alt korrekt. men ser jeg f.eks en tv kanal og starter pc op for derefter at slå over på hdmi2 er der intet signal. det samme sker hvis har startet den op så efterfølgende slår over på tv og den står på tv ca en halv time for derefter at vende tilbage til hdmi2 så er der igen intet signal. håber i kan kan hjælpe da det er ret belastende at skulle genstarte pc en igen og igen. mv. Henrik
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2014 - 23:35 #1
Prøv at pille HDMI-kablet ud af PC'en, vent et par sekunder og sæt det så i igen. I mange tilfælde skal TV og PC forbindes i en bestemt rækkefølge og på en bestemt måde for at få det hele til at virke.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
23. januar 2014 - 08:41 #2
Tryk Windows-knap + R.
Skriv "powercfg.cpl" i Kør...-feltet (uden anførelsestegn).
Vælg "Vælg, hvornår skærmen skal slukkes" i venstre side.
Sæt begge værdier til "Aldrig" (Sluk for Skærm, Slumring).
Avatar billede hepe74 Nybegynder
23. januar 2014 - 20:53 #3
Hej igen. tak for svarende men må desværre konstatere at ingen af jeres løsnings forslag fungerer.
Avatar billede hepe74 Nybegynder
24. januar 2014 - 17:35 #4
Andre der måske har løsningen på dette problem ?