Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2014 - 16:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

video2mp3.at/#track og http://adf.ly/noscript.php?t=ck

Hvad sker der her.

Har altid brugt Firefox, men fik for ca. 1 uge siden besøg af noget annonceværk fra afd.ly.

Det sker kun, når jeg første gang åbner Firefox, og første gang jeg vælger noget fra dr.dk

Åbner jeg andre sider eller lukker dr.dk ned og åbner igen (efter jeg har lukket afd.ly siden ned) sker der absolut intet.

Lukker jeg Firefox ned og genåbner, sker det igen når jeg åbner dr.dk

Først åbner siden med dr.dk, så åbnes nyt faneblad, hvor der først står video2mp3.at/#track, og meget hurtigt efter kommer til at stå afd.ly - shrink your URLs and get paid! på fanebladet
- webadressen er  http://adf.ly/noscript.php?t=ck¨.

Forsøgte lige igen, så jeg var sikker på, at det jeg siger er rigtigt, og får nå - stadig når jeg trykker på dr.dk - en side og en download pop-up med en download.exe fra http://solutionnice.info fraa websiden - sharesuper.info/v2m3a

Hold da helt op. Bruger nu IE - og har tidligere afinstalleret Firefox, men savner brugergrænsefladen, så installerede den igen.

Hvad kan jeg gøre.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2014 - 16:04 #1
og så fik jeg igen set på plug-ins (og har været der før) fandt lige en plug-in med navnet YouTube to MP3. Fjernede den, og genstartede Firefox, trykkede på dr.dk og der kom ingen ekstra side.

Tak fordi jeg måtte bruge jeres tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2014 - 17:41 #2
Jeg vil anbefale scanninger med AdwCleaner ca 1 gang om ugen.

Vil også anbefale at al browserdata slettes ved lukning, der i visse tilfælde kan tage nogle pudsige ting.

Kør evt også med programmerne CCleaner og Malwarebytes jævnligt.
Disse tiltag vil i de fleste tilfælde være nok for at holde browseren i orden.
Og sidst men ikke mindst. Lad være med at begive dig ind på sider man kan forvente indeholder snavs.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2014 - 17:43 #3
#1 Prøv efter en genstart af computeren om det stadig er i orden.
22. januar 2014 - 21:20 #4
Til evt. andre i denne tråd ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.