Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2014 - 21:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mere end blot et forum

Jeg er på udkig efter et forumsystem til en hjemmeside, men det må også gerne kunne mere end et normalt forum. Jeg har haft lidt kig på FUD Forum, men jeg kunne som sagt godt tænke mig at det kunne lidt mere.

Vi har opstillet nogle krav:
Standardfaciliteter, som bør være til stede:
Søgning, dansk, sikkert, adgang/rettigheder via grupper, flat/thread, afstemninger (kun én gang er person), kan selv vælge at abonnere på mails, flytte indlæg og dele samtaler, svare på indlæg direkte fra mail ved at besvare den.

De ting understøtte de fleste forums vel? Det jeg godt kunne tænke mig var muligheder for samarbejde om udarbejdelse af dokumenter. Man kunne vel sige en lightversion af Google Docs. Det er ikke nødvendigvis et krav at man skal kunne redigere samtidigt, men måske at man kan oprette dokumenter direkte på siden og så efterfølgende give specifikke brugere mulighed for at redigere i det.

Da jeg bestemt ikke er erfaren på dette IT-område, kunne det være rart med nogle gode råd på vejen.

Pris: Billigt (læs: helst gratis)
Avatar billede LNG.DK Novice
21. januar 2014 - 21:49 #1
Bbpress til Wordpress
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2014 - 21:58 #2
Kan det meget?
Avatar billede pstidsen Novice
22. januar 2014 - 20:08 #3
Skal jeg have WordPress installeret for at installere BBpress eller kan jeg bruge det stand alone? Hvad med BudyPress? Hvad er det for noget?

Jeg kiggede lige de der 15 sider med plugins til BBpress igennem og synes ikke der er noget med dokumentdeling og redigering. Hvordan tænkte du man kunne det?
Avatar billede LNG.DK Novice
23. januar 2014 - 09:16 #4
Ja det kræver både Wordpress og BBpress installeret.

Dokument deling kunne være enten Google Drive eller et plugin til Wordpress.
Avatar billede pstidsen Novice
23. januar 2014 - 09:55 #5
Idéen var jo at man netop ikke behøvede at bruge Google Drive, for at samarbejde om dokumenter.
Avatar billede LNG.DK Novice
23. januar 2014 - 10:48 #6
Yes - men det er stadig oplagt da det har indbygget versionsstyring - du kan også sagtens finde plugins til Wordpress som kan det samme.

https://www.google.dk/search?q=wordpress+plugin+document+sharing&oq=wp+plugin+share+do&aqs=chrome.1.69i57j0l5.5964j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8
Avatar billede pstidsen Novice
23. januar 2014 - 11:06 #7
Og de integrerer også med BBPress?
Avatar billede LNG.DK Novice
23. januar 2014 - 12:53 #8
De burde dække hele platformen, har dog ikke selv lige testet det men den løsning du leder efter er der nok også andre der har haft brug for så mit bedste gæt er Ja.
Avatar billede pstidsen Novice
23. januar 2014 - 13:12 #9
Så BBpress er et godt forum til prisen? ;-)
Avatar billede LNG.DK Novice
23. januar 2014 - 13:49 #10
Ja det vil jeg mene.