Avatar billede trunte1962 Nybegynder
15. januar 2014 - 05:44 Der er 13 kommentarer

Efter opdatering af Windows 7 er der ingen lyd på bærbar

Jeg har efter lydproblemer geninstalleret windows og så var der lyd igen.
Problemet er så genopstået hvor windows har hentet alle opdateringer igen.
Altså er det ikke hardware der er noget galt med.
Jeg har forsøgt at hente de drivere der passer til computeren - dette har ikke løst problemet.
Der står nu igen noget med lyd via HDMI - men jeg har ikke HDMI i brug på nogen måder... Ingen tilsluttede højtalere til computeren.
Jeg kan se at andre har samme problemer med bærbare (PackardBell) men jeg kan ganske enkelt ikke finde en løsning selv.
Den gamle kone her er da lige ved at gå helt op i limningen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. januar 2014 - 07:51 #1
Prøv at gå i kontrolpanelet tryk på lyd ikonet højre tryk på speakers klik på aktiver hvis denne ikke er det-
http://gratisupload.dk/vis_billede/706273/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2014 - 08:18 #2
Hej trunte1962 og velkommen til.

Hentede du også se frie opdateringer som man kalder for ikke vigtige i Windows update?
Her kan jo have ligget en driver til dit lydkort, som måske ikke har virket optimalt.
Du kan i opdaterings oversigten se om dette er tilfældet.
Har du installeret en driver den vej kan man anullere den i enhedshåndteringen, så den rulles tilbage til den gamle driver, som Windows 7 installerede.
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
15. januar 2014 - 16:48 #3
Tak for svar :-)

Att. 220661
Er i fuld gang med de frie opdateringer også - kan være det kan løse problemet. Med det ved jeg så senere.
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
15. januar 2014 - 16:48 #4
Tak for svar.
Att. Poko
Se de muligheder er der slet ikke i det vindue du har lagt foto op af. Der er kun ATI HDMI Output .. og ikke andre
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. januar 2014 - 18:06 #5
Så mangler du drivere! se om du kan hente noget her? eller fortæl hvilke model du har.
http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/content/download
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
15. januar 2014 - 19:14 #6
Att. poko1
jojo - det er jeg med på og har hentet driver og installeret den der passer til min bærbar - 64bit system :-) ..
Gør det lige igen igen bare for en sikkerhedsskyld... når computeren er færdig med at hente de opdateringer jeg jævnf. tidligere i tråden skulle hente til windows - den er i fuld gang ;-)
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
30. januar 2014 - 00:33 #7
Har endnu ikke fundet løsning på problemet.
Hverken drivere fra packardbells hjemmeside eller programmer der skulle installere codec har gjort noget ved problemet.
Kan det være et hardware problem?

Jeg har endda geninstalleret windows 7 fra fabriksinstallationen - eller ikke det har gjort noget ved problemet .. SUK
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2014 - 09:10 #8
Er der ikke en funktion under Fntasten kombineret med en Ftaste der er afbrudt+ på min ASUS Er det Fn+F10 = Afbrudt Fn+F11 = Lyd ned og Fn+F12 = Lyd op
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2014 - 09:25 #9
ellers har jeg lavet en vejledning hvor du kan prøve med Slimdrive Jeg har fundet ud af at det bedste er at installere de nederste Drivere først det er som regel chipset Driverne der er det mest nødvendige
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
30. januar 2014 - 11:43 #10
Hej Poko1
Det gav en masse opdateringer på drivere af forskellige slags, men ingen lyd.
Mht Fn taster og lyd til fra. Det har jeg også - og touch panel til at skrue op for lyden - men den er og bliver slukket, når jeg trykker på højtaler ikonet lige ved siden af dato/klokkeslet starter computeren op med at fejlfinde hvad der er galt. Men kan ikke løse problemet...
Uha jeg føler mig som en tosse - synes intet virker. Kan det tænkes at det er et hardware problem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2014 - 12:21 #11
Du skal lige fortælle om du i enhedshåndteringen har nogle tegn som på billedet!
http://gratisupload.dk/vis_billede/706862/
Ps. og så skal du ikke sende som svar det er noget du skal bede dem der giver dig en hjælp du kan brug om.
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
30. januar 2014 - 13:13 #12
Hej igen
Først dit ps... tak tak - man lærer hele tiden noget

.....
Nej ingen af de viste tegn i enhedshåndtering. Det har der aldrig været. :-)
Avatar billede trunte1962 Nybegynder
30. januar 2014 - 17:41 #13
Hej Poko1
Efter gentagne genstarter er der nu lyd på computeren ...
ANER ikke hvilken opdatering der har afhjulpet problemet men det sidste jeg selv gjorde var at hente de drivere og opdateringer du har sendt ... så TUSIND tak for hjælpen :-)