Avatar billede ranni Forsker
12. januar 2014 - 11:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Åhh !! for he... søren Registry Helper

Win 7 pro 64.
Jeg har på en eller anden måde fået REGISTRY HELPER ind.
Jeg slettede den via Windows, den dukkede op ved næste start.
Jeg slettede via CCleaner,den dukkede op ved næste start.
Jeg slettede via Revo Uninstll,den dukkede op ved næste start.
Den kan end ikke undgåes ved at krydse, så dukker der bare  et nyt billede op.
Hvordan kommer jeg af med det lo...  skidt.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2014 - 11:59 #1
Prøv med en systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2014 - 12:00 #2
Hjælper det ikke så prøv denne.

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Der går lige et øjeblik før du skal trykke på gem
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
komputeren scannes, og ved endt scanning skal du trykke på Clean.
Og derefter automatisk genstart...
12. januar 2014 - 12:16 #4
... bare for at give helle 'pakken'  ;-)  ->

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede ranni Forsker
12. januar 2014 - 13:10 #5
Der bare det, at jeg har købt div.billed/video programmer som downloads, så sidste udvej er gendannelse.
Programmet Registry Helper forsvinder godt nok ved de 3 afinstl. men ved næste start popper en masse vinduer op og næsten umulige at stoppe og så figurer programmet igen i oversigten.
Jeg prøver lige det forelåede.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 13:25 #6
Jeg vil tro du kan få det fjernet med nævnte værktøjer.

Husk når du henter programmer fra nettet, at når du installerer, (så hvis du har mulighede) så vælg brugerderfineret installation.

Her kan du fange en del af de trediepart programmer og andre uheldige toolbars mm du får med i tilgift.

Programmerne CCleaner Malwarebytes og Adwcleaner vil dog i de fleste tilfælde kunne fjerene snavset.
Ligger det nævnte program også under tilføj og fjern programmer, så fjern det med Revo Uninstaller free, som også kigger i registreringen efter efterladenskaber fra programmet.
12. januar 2014 - 13:33 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 13:36 #8
#7 Ja lige præsis ;-)
Avatar billede ranni Forsker
12. januar 2014 - 14:33 #9
Jeg har både CCleaner og Revo Unstll. i den "pro" og betalte udgave.
Men de kunne ikke klare opgaven.
Jeg har endnu ikke prøvet jeres forslag (familien og gæster forstyrrer), men skal nok komme med resultatet
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2014 - 14:56 #10
Har du prøvet #2 ?
Avatar billede ranni Forsker
12. januar 2014 - 16:12 #11
Nej  Jeg har endnu ikke prøvet forslagene.
Min kone siger, jeg ikke må sidde med PCèn, mens vi har gæster ! ! !
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 08:48 #12
#11 Det synes jeg da hun har en god pointe i. Vi når det jo nok alligevel ;-)
Avatar billede ranni Forsker
18. januar 2014 - 15:08 #13
Hej.
Nu har det sa.... sørens program ikke dukket op de sidste 4 dage, så nu tror jeg den er væk
Jeg brugte #3 efter foreskrifterne,men den dukkede op igen
Så kørte jeg CCleaner igen og uden genstart Revo Unstl (den fandt nogle rester) og så genstart.
Tak for at I holdt modet oppe på mig ved tipsene.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2014 - 16:03 #14
Det er i orden. Godt det virker igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. januar 2014 - 18:17 #15
Så regner jeg med at du giver point for #3 som der er lagt et svar på.