Avatar billede huddie Professor
11. januar 2014 - 16:39 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Pop op vindue

Hej!

Da jeg skulle downloade forskellige programmer I forbindelse med at lave en hjemmeside, fik jeg en af stederne slæbt et program ned der umiddelbart så ud som om det skulle tjekke min computer for fejl.
Det hed noget I retning af "WinZip Registry Optimizer".
Da det føltes forkert, turde jeg ikke trykke "ok" I selve vinduet, men forsøgte at lukke det ned og genstarte min computer og mens jeg kørte en total virus scan forsøgte jeg at fjerne programmet helt via at smide dets dele ud først via "skraldespanden" og derefter slettetet helt.
Da jeg under programlist ville "fjerne" programmet, åbnede det I stedet et lille pop-up vindue og trykkede jeg det væk kom en hel hjemmeside op.
Ved den sletningen håber jeg de fleste problemer var løst, men løbende popper der et lille vindue op, som jeg ikke tør trykke på ud over at lukke det ned I krydset oppe til højre.
Dog er det irriterende at have det til at dukke op løbende. Min virus scan fandt dog intet, men jeg er nervøs for at det vindue der popper op har noget med det andet at gøre.

Vinduet siger:

" (!) Reminder

Your Computer Is Not Backed Up.
Backup Your Files Online Today.

FREE Computer Backup Available

[Backup Now]"

Jeg tør ikke trykke på [Backup Now], men hvordan fjerner jeg det uden at skulle formatere hele min computer? Det må være muligt at finde den del og få det ud/fjernet.
Hvis der skulle ligge sporer efter "WinZip Registry Optimizer", så vil jeg også gerne have råd til at finde og få det helt ud inden det gør mere skade.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh

P.S. Da jeg ikke ved hvilken sværhedsgrad dette er I, så har jeg bare valgt "svær".
Avatar billede Jensen DK Novice
11. januar 2014 - 16:52 #1
Udfør en systemgendannelse til før du hentede det omtalte program.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 17:08 #2
Hvis du ikke kan det, så installer Revo uninstaller free, og se om
Winzip registry optimizer liger der så du kan afinstallerer den, med efterfølgende scaning af rester. http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Hvis du ikke kan se winzip i Revo, kan det skyldes en ufuldstændig sletning. Så kan de være nødvendigt at genininstallere winzip, og så slette det ritigt.
11. januar 2014 - 18:17 #3
PS: Omtalte [Winzip registry optimizer] installerede også et såkaldt BackUp program ... du kunne have fravalgt det undervejs, hvis du havde læst det hele på skærmen under instalationen...

Eksempel ->
www.spywarefri.dk/artikel/software-vi-kom-til-at-installere-091211/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2014 - 19:04 #4
Selvom du måske kan få fjernet programmet med de første to indlæg vil jeg alligevel anbefale du bruger CCleaner, Malwarebytes og Adwcleaner efter denne fjernelse

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede huddie Professor
11. januar 2014 - 19:05 #5
Jeg prøver lige system gendannelse først.
Hvis det ikke virker, så prøver jeg et af jer andres forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2014 - 19:32 #6
#5 Det er selvfølgelig dit valg, men jeg vil som jeg sagde alligevel anbefale du kører nævnte programmer
Avatar billede huddie Professor
11. januar 2014 - 20:10 #7
Det hjalp umiddelbart med system opdatering, men jeg starter med at prøve det der cleaner program.
Resten af linksne vil jeg kigge på fremadrettet hvis lignende problemer opstår.
Så dit(220661) svar vælger jeg som løsning. Nu skal du bare lave et åbent svar/spørgsmål, så jeg kan give dig dine point.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2014 - 20:24 #8
Jo disse programmer er en fremadrettet måde man kan holde snavs væk på.

Men da det er silbidor's løsning du har brugt bør han have point også i hvert fald.

så jeg lægger mit svar når han har lagt sit.
Er det i orden?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 21:08 #9
Det program der er tale om her, er ikke (i sig selv) Malware, men et 3.die parts program som er lusket ind.
Derfor vil jeg stadig anbefale dig at installere Revo uninstaller.
Så kan du hurtig skimme hvad der er installeret af alm. prog. på din computer, og fjerne det uønskede effektivt, så der ikke, som det ofte sker, efterlades rester, som i bedste fald bare fylder op, men som også -hvis det f.eks. er DLL filer- kan give problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2014 - 21:15 #10
Søger man på programmet, får man da en masse info at det kan være Virus/malware:
https://www.google.dk/#q=WinZip+Registry+Optimizer
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 21:29 #11
Jeg mente at det var dette program: http://www.winzip.com/registry-optimizer.html
Som i følge #3 også installerede et backup prog. Således, at winzip blev slettet, men backup prog blev tilbage. Men det kan jeg selvfølgelig have taget fejl i.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2014 - 21:33 #12
#11 Åh ja det kan du have ret i :-)
Hmm Hvilken version det så har været, vil jo så være en rettesnor for hvordan det skal fjernes igen.
Avatar billede huddie Professor
11. januar 2014 - 22:19 #13
Da jeg ikke vidste om det var noget jeg skulle sige ok til eller slette, så ville jeg heller fjerne det og så hente et nyt WinZip program hvis jeg en skal bruge sådan et igen.
Heller det end risikere at man "smadrer" sin computer helt.
Om det havde noget med "WinZip Registry Optimizer" kunne jeg ikke afgøre, da det jo dukkede op lige efter jeg forsøgte at fjerne det, så heller få det væk også som nævnt tidligere.

Hvis der er noget jeg "frygter" er at jeg skal formatere min computer pga. en dum virus og derved starte helt forfra med alt det man får bygget op med tiden.

Tak for alle de gode råd, men umiddelbart ser det ud til at problemet er løst.

De afgørende point må stadig gå til 220661, selv om jeg gerne ville kunne give point til alle som har givet et bidrag.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 00:33 #14
#13 Du beder bare om svar fra dem som har bidraget med hjælp.
Du kan i den boks der fremkommer vælge hvordan de skal deles ud.
Jeg lægger mit svar her.
Jeg synes dog stadig du bør bede silbidor om at lægge svar
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 00:34 #15
Man bestemmer selv hvem man vil give point. Men når du brugte karises forslag til den løsning, som hjalp, finder jeg, at 220661 har ret når han skriver, at karise bør have point. Og da ikke mindst fordi karise svarede på det som egentlig var spørgsmålet.
At du så også kan bruge 220661 rigtig gode forslag, er da udmærket, gør endelig det, det er bare ikke en del af løsningen her.
Du må ikke blande een brugers svar på spørgsmålet sammen med en anden brugers gode program råd for fremtiden. Det er 2 forskellige ting.
Avatar billede huddie Professor
12. januar 2014 - 01:56 #16
For min skyld kan Karise også få pointene. Som jeg skrev, så kom der mange gode forslag og råd, men da jeg kun kan give point til én så tog jeg et valg.
Hvis det er mere fair at Karise får dem, så er det også okay med mig.
Så skal han bare lave et åbent svar eller hvad man nu gør, så han kan få de 60 point.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2014 - 06:33 #17
Jeg lægger her et svar for #1 da det løste problemet.
12. januar 2014 - 09:37 #18
Ping...

(Dette er så et [svar] herfra,,,)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 12:12 #19
Og jeg tager en dyb indånding, og mander mig op til en undskyldning til silbidor. Ja du har jo ret. Det var dig der i #1 kom med det rigtige svar. Beklager at jeg har kvajet mig.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2014 - 12:22 #20
Det skal du ikke være ked af, vi kan jo alle kveje os, vi er bare mennesker.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 12:27 #21
Tak:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 13:12 #22
Da jeg ved at ja39 ikke samler på point så kan denne tråd nu lukkes.
Du sætter tegn i alle svar og accepterer disse. Hvordan du deler ud bestemmer du selv. Vi kan dele lige over eller du kan graduere point til hjælperene som du mener de har hjulpet ind med.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo