Avatar billede jakobdo Ekspert
09. januar 2014 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webdav readonly

Hej,
jeg forsøger at lave en webserver (Apache 2.4), der skal understøtte webdav.
Dog skal den være readonly.
Hvis ikke serveren køre webdav, spørger Office pakken om login, når filerne hentes gennem Internet Explorer og indtaster man sit AD user login, virker det ikke.

Det er til et intranet, så vi anvender mod_auth_kerb modulet.

Jeg har forsøgt med følgende indstillinger i min apache config:

<Directory /data/www/sites/default/files>
  Dav On
  <LimitExcept GET HEAD OPTIONS PROPFIND>
    Require all denied
  </LimitExcept>
</Directory>

Denne setting virker næsten.
Filen åbnes skrivebeskyttet, men når man vil gemme, spørger office om login.
Trykke man annuller på denne prompt, køre alt fint videre.
Jeg vil bare meget gerne undertrykke disse login bokse, da vores brugere vil stille spørgsmål ved dem.
Avatar billede magic-mouse Novice
09. januar 2014 - 18:26 #1
Nogen speciel orasag til at du bruger eget bygge ?

Owncloud støtter både opdaterings app, web app, webdav og mange andre sjove features.

Ved ikke hvad du skal bruge det til men det er da værd at kigge på.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. januar 2014 - 18:32 #2
Det er til et intranet og skal lanceres i morgen. Så tror bare det skal virke. :)

Og ja, jeg er ude i god tid.
Avatar billede magic-mouse Novice
09. januar 2014 - 18:43 #3
Owncloud er open source, "gratis" (De har en EP version som koster), du kan bruge det til intranet og hvad du ellers vil have og det er super til fil deling. Kræver ikke så meget men skal det køre flydende så skal det have en reel processor.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. januar 2014 - 09:25 #4
Jeg har fået en ny tanke.
I stedet for at lukke Webdav ned, så vil jeg jo rent faktisk gerne bruge webdav.
Men jeg vil bare gerne have versionering på.
Alle brugere der tilgår en fil, må jo faktisk gerne rette i filen.
Jeg vil bare til en hver tid kunne rulle tilbage.
Jeg er ikke interesseret i owncloud, så andre forslag er velkomne. :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. januar 2014 - 15:04 #5
Lukker...
Fandt ikke en holdbar løsning. :o(