Avatar billede hansen222 Nybegynder
09. januar 2014 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows fjernsupport

hej.

jeg skal have lavet Windows fjernsupport mellem en pc med Windows 7 som jeg sidder ved og til en Windows 8 pc som min ven skal have hjælp til.

nogen der ved hvordan det foregår elelr hvordan man sætter det op??

nogen der kender andre eller bedre programmer?
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2014 - 13:03 #1
http://www.teamviewer.com/da/
Gratis (for private), nemt at sætte op.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
09. januar 2014 - 13:06 #2
og der kan jeg ligesom tage fuld styring over hans computer?
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2014 - 13:58 #3
Ja.
Personligt beder jeg familie/venner hente den der hedder "Til den spontane kunde: TeamViewer QuickSupport" under: www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx
mens jeg selv bruger "Alt-i-et: TeamViewer fuld-version" (jeg plejer ikke at installere den, men blot køre den).
Avatar billede hansen222 Nybegynder
09. januar 2014 - 14:19 #4
det ser jo nemt ud :)

har avg internet security 2014, skal jeg lave undtagelser eller noget?
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2014 - 14:44 #5
Jeg ved ikke om lige præcis det kræver noget særligt. Det kan være det kommer med advarsler, eller det kræver at du accepterer forbindelsen. I bund og grund giver du jo en "fremmed" fuld adgang til systemet.

Teamviewer fungerer på den måde, at klient og server forbinder til en proxy hos Teamviewer (helt automatisk). Requester til hjælp (din ven), skal udlevere et brugernummer og adgangskode til supporteren (dig). Så andre kan ikke forbinde uden videre.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
09. januar 2014 - 15:01 #6
okay tak for hjælpen :)du sku en guttermand :)

skal først lige gøre det senere så lader den lige stå åben lidt endnu men ellers så smider du bare et svar hvis dette er.
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2014 - 15:13 #7
Jeg bruger ikke point, så hvis du finder det nyttigt (og der ikke er kommet andet) så lukker du bare spg selv :)
Avatar billede hansen222 Nybegynder
21. januar 2014 - 16:51 #8
tak for hjælpen :)