Avatar billede EmilOlsen Nybegynder
09. januar 2014 - 11:07 Der er 6 kommentarer
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2014 - 12:10 #1
philips bruger mindre strøm, og er pænere (høj waf = wife acceptance factor), samt remote er med fuldt tastatur.

sony har styring via smartphone som mulighed - tjek app ud om den er brugbar, eller bare er en kopi af remote. Deres net-app er bedre (har jeg hørt - er selv på alm pc).

jeg ville vælge philips ud fra dette. Overvej at tilkøbe en soundbar - det løfter lyden meget.
Avatar billede EmilOlsen Nybegynder
09. januar 2014 - 12:13 #2
Arh okay, tak for dit svar :-)
Hvilket tv har bedste specs?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2014 - 12:25 #3
sony har en bedre dynamisk kontrast - hvis de to ellers måler efter samme standard. Derudover er der intet af de opgivne spec, der kan bruges til noget.
Det er 100% op til din subjektive oplevelse af de to tv - hvis du indstiller farver og lyd via 'personlig' og ikke vælger en standard, så kan de begge lave billede og lyd så det er næsten umuligt at se forskel.
Avatar billede EmilOlsen Nybegynder
09. januar 2014 - 12:33 #4
Okay, tror alligevel jeg tager Sony'et så, da det er det eneste jeg har kigget på IRL :-) Synes i øvrigt at det er fuc*ing irriterende, at de i ændrer så meget på billedet i butikkerne...
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2014 - 13:03 #5
butikker har ofte også en anden belysning - så de kan ikke bruge 'hjemme-indstillinger'. Men brug noget tid på at indstille lyd og billede når du får det hjem.

husk at lukke spg - bare læg et svar selv.
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2014 - 14:41 #6
Personligt har jeg også kig på Sony'et (bare 47").
Primære grunde:
WAF - Designet er faldet i hendes smag (og naturligvis også min egen)
Sony's apps - de fungerer ganske glimrende
NFC i remote - mest for den bedre halvdels skyld, nemt at dele indhold fra mobil
DLNA funktioner - Mange ting kan trækkes uden problemer fra det
Øvrige anmeldelser - De fleste er overvejende positive. Ikke på niveau med et tv til 10k, men det ønsker jeg (eller den anden part) ikke at betale for et tv.

Personligt ved jeg dog, at det første der bliver gjort, er en fuld kalibrering. Samt alt hvad der hedder puremotion-ellerhvaddetnuhedder bliver slået fra så hurtigt remoten ka finde derind.