Avatar billede svla Mester
03. januar 2014 - 20:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med tabel og indtastningsformular

Bruger Access 2010

Har lavet en database med 7 tabeller, 7 indtastningsformularer, 7 rapporter, 7 sletteformularer, 1 opstartsformular og 1 navigationsformular.
Alle tabeller og indtastningsformularer er kopier af den samme.
Alt er lavet på min private PC, og alt fungerer tilfredsstillende på denne PC.
Når jeg lægger databasen over på arbejdscomputer(netværk) kan den åbnes og fungerer tilfredsstillende, bortset fra en af tabellerne og en af indtastningsformularerne, og det er tabel 1 og indtastningsformular 1 som fejler hver gang. Ingen af de andre sammenhængende tabeller og formularer fejler.
Når lige tabel 1 og indtastningsformular 1 bruges kommer følgende fejl:

1)
Databaseprogrammet Microsoft Office Access kan ikke opdatere i tabel 1
Der kræves mindst version 14.0.0000.0000, for at dataene kan opdateres.
2)
Subscript out of range

Såvidt jeg kan se er der ingen forskel på alle tabeller eller indtastningsformularer, kun navn.

Er der lige en venlig sjæl som kunne hjælpe på vej med hvad problemet er.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
03. januar 2014 - 21:16 #1
Det kan tyde på, at din version af Access ikke er den samme hjemme som på arbejdet. Hvis du har oprettet databasen hjemme i en nyere version, fx 2010, kan du ikke umiddelbart anvende den i en ældre version på arbejdet.
En anden mulig fejlkilde: Tjek dine referencer:
Åbn VBA-vinduet (fx alt+F11) - vælg Tools | References og kontrollér at der er flueben ved de samme referencer både hjemme og på arbejdet.
Avatar billede svla Mester
04. januar 2014 - 09:15 #2
Tak for dit svar.
Jeg arbejder lige lidt videre med sagen og vender så tilbage her, når jeg har tjekket tingene.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 18:29 #3
Hvis det skal virke paa dit arbejde, saa brug din arbejdspc og slet tabel 1 og opret den igen.. Hvis det er en ny felt type/setting som er problemet, saa vil du finde ud af det for saa vil du faa problemer med din formular. Saa maa du lave den om ogsaa. En anden mulighed er at koere database paa med en Access 2010 runtime version installeret eller faa dem til at opdatere Access.
Avatar billede svla Mester
04. januar 2014 - 20:22 #4
Tak også til Spg for dit svar.

Jeg er igang med og få tjekket flere ting og jeg vender helt sikkert tilbage med en meldning om hvordan det er gået.
Avatar billede svla Mester
07. januar 2014 - 21:34 #5
Hej igen!
Har fået løst problemet.

Såvidt jeg kunne forstå på jeres svar kunne der vær 3 problemer:
1)
Databasen lavet i en højere version end der hvor den skulle bruges.
2)
Der kunne være fejl på tabel og indtastningsformular.
3)
Databasen havde ikke de rette referencer.

Jeg valgte og starte med problemerne under punkt 2, og da den blev testet var der ingen fejl, så der må havde været et eller andet med tabellen eller formularen, jeg kunne bare ikke se hvad der var anderledes end de andre, da de var slettet lavede jeg en kopi af en af de andre og tilrettede.
Hvis det ikke havde løst problemet, var jeg forsat med punkt 3, og herefter 1.
Nu er problemet løst alt fungerer som det skal, tak for jeres hjælp, den hjalp mig godt på vej, tusind tak. Jeg synes SPG skal lægge et svar og så deler jeg point.
Avatar billede svla Mester
13. januar 2014 - 12:56 #6
Hej
Jeg fik aldrig et svar fra SPG, så jeg giver point til MSchlamovitz.

Tak for hjælpen