Avatar billede BennyRos Nybegynder
01. januar 2014 - 18:32 Der er 2 kommentarer

Hvordan kan jeg ændre min IP fra min private og til min synlige/offentlige

Hej, når jeg går ind under Command Prompt (Også inde under Netværksindstillinger) og skriver ipconfig og kigger på min ip kan jeg se at det er en Local IP der dukker op (192.168.87.100). Det vil gerne havet ændret da jeg ikke kan få sat en server op som jeg gerne vil sætte op (Har en dynamisk ip i know men...). Når jeg besøger siden http://myip.dk/ står der godt nok min normale IP men det gør der ikke under både Command Promt og Netværksindstillinger som sagt. Det er det jeg gerne vil havet ændret men hvordan? Vil gerne have en løsning som virker både på Mac og på Windows. Min ISP er Stofa og routeren er også fra dem (Thomsen).
Avatar billede FastEthernet Novice
01. januar 2014 - 19:05 #1
Hvorfor ikke bare oprette en portforward i din router? Hvis det eksempelvis er en webserver (port 80) du sætter op, så forwarder du port 80 til IP-adressen 192.168.87.100 i din router. Dermed vil forespørgsler til din eksterne IP-adresse på port 80 blive sendt videre til den lokale IP-adresse.

Kig her og find din router i listen hvis du er i tvivl om, hvordan du portforwarder:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/
Avatar billede lisbethm Nybegynder
14. januar 2014 - 07:40 #2
Den IP sin du ser, når du vælger ipconfig er din lokale på din pc - den IP som du ser på myip.dk er din udbyders routers og har ikke noget med din servers at gøre.
For at kunne kommunikere med en server skal din server og din pc ligge i samme subnet.
Så du skal lave et ip opslag på din server og efterfølgende sætte din lokale ip op til at ligge i samme subnet eller omvendt.
Hvis din server fx har 192.168.0.1 så skal din pc have 192.168.0.xxx.
Alternativt skal du give din server en IP som ligger i samme range som din pc fx  192.168.87.1.

Hvis du kører med dynamiske IPer internt i huset, så burde både server og pc dog have fået en ip i samme range.

Med venlig hilsen
Lisbeth