Avatar billede MartinNielsen89 Nybegynder
27. december 2013 - 19:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm HP Pavilion dv6700

Hej,

Min gamle HP bærbar er desværre gået død.

Når jeg starter bærbaren, så starter den fint op, blæser går igang og det hele. Problemet er dog bare, at der ikke kommer noget frem på skærmen på noget tidspunkt. Den forbliver sort. Der er lys i keybordet og blæseren kører som sagt.

Problemet er eftersigende normalt, desværre.

Se her: http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware/Pavilion-dv6700-black-screen-no-bios-help-please/td-p/148300

Har prøvet alt skulle jeg mene. Tage batteriet ud og holde startknappen inde, trykke f8, prøvet ekstern skærm.

Har i nogle andre løsninger ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2013 - 20:29 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2013 - 20:39 #2
Men du burde måske prøve dette først:
http://www.youtube.com/watch?v=CwWW1AigMCE

I øvrigt har denne serie det med at køre varm, så derfor sørg for at få blæseren renset.
Du kan evt gøre det på denne måde, hvis du ikke kan afmontere blæseren direkte, og komme til skidtet der sidder inden i:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Avatar billede MartinNielsen89 Nybegynder
27. december 2013 - 21:04 #3
Hej,

Føler mig ikke sikker nok i min håndtering af elektronik til, at forsøge dette.
Ved du om det er et basis  "indgreb" for en mere  kyndig tekniker ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2013 - 21:06 #4
Jeg vil mene man skal være kyndig for at udføre #1
Kan du få billede ved at prøve #2?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2013 - 21:19 #5
PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede MartinNielsen89 Nybegynder
27. december 2013 - 21:46 #6
Det virkede desværre ikke. Synes også det virkede lidt dumt.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 08:17 #7
Ja det gjorde det måske.
Jeg har set en anden video hvor der bruges en anden tastekombination. Mener det er den hvor man skifter mellem ekstern og intern skærm, men kan ikke huske det. Din chip kan jo også været stået helt af, og så kan du ikke gøre noget. Men varme er sikkert det der skal prøves for at få liv i den igen.
Har også set video, hvor de har haft bundkortet lagt i en ovn ved ca 200 grader.
Her er video hvor man bruger Windows taste og F4 tor jeg det er:
http://www.youtube.com/watch?v=aA8XV266eIM
Men som han siger i video er det ikke et permanent fix.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:07 #8
Har du opgivet?
Avatar billede MartinNielsen89 Nybegynder
28. december 2013 - 14:27 #9
Må indrømme jeg har opgivet. Har prøvet alle de metoder jeg har kunne læse på diverse sider.
Så må købe en ny og få de dataer jeg skal bruge ud af den gamle.

Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:38 #10
Ok. Så er det sikker kun #1 der vil kunne give en minimal chance for succes. Det er ikke i alle tilfælde man kan redde sådan en chip.
Med hensyn til dine data kan du jo enten tilslutte den en stationær som slavedisk i systemet, eller også kan du købe et hardisk kabinet og putte disken heri.
Når data er overført kan du bagefter formatere disken og bruge den som enten ekstra disk eller backup disk.
Vil tro det er sådan et kabinet du skal bruge:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/harddisk-kabinet/usb-3.0-sata-harddisk-kabinet-%282,5-hdd%29-sortsoelv.asp
hvis din nye pc har usb 3.0
Ellers kan du nøjes med et 2.0 kabinet:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/harddisk-kabinet/usb-2.0-sata-harddisk-kabinet-%282,5-hdd%29-sort.asp
Jeg har laagt denne som et svar du evt kan lukke med når vi er færdige i tråden.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:40 #11