Avatar billede ChristianGiersing Nybegynder
25. december 2013 - 16:31 Der er 6 kommentarer

Ang. VHS til DVD apparat

Hej folkens.

Jeg fik i går i julegave et VHS til DVD apparat.

Med det fulgte programmet "ArcSoft ShowBiz".

Nu har jeg så fundet mine gamle VHS film frem fra gemmerne og forsøger at spille dem over på computeren.

Når jeg har trykket "optag" og der er gået ca. 10 sekunder, stopper den og siger "Kan ikke optage videoen, kopieringsbeskyttet" eller sådan noget lignende.

Nogen der ved hvordan det kan være - en VHS kan da ikke være kopieringsbeskyttet?

Hurtigt svar søges.

Fortsat god jul og godt nytår fra Christian
Avatar billede frem-ad Professor
25. december 2013 - 18:05 #1
Jo et Købe VHS bånd var tit kopibeskyttet og hvis det er det er der ikke det store og gøre det kræver nogle specielle afspiller, der kommer uden om koden, men hvis du har en du selv har indspillet så prøv med det, for den kan ikke være beskyttet, bare for og se om det fungerede.
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2013 - 19:25 #2
Det, du er stødt på, er sikkert Macrovisions kopibeskyttelse til kommercielle VHS-videoer. Du kan læse mere om det i linkene herunder:

http://www.mediacollege.com/video/editing/macrovision/

http://www.ask.com/question/vhs-macrovision
Avatar billede ChristianGiersing Nybegynder
25. december 2013 - 20:40 #3
Ok.

Jeg søgte også på nettet og læste at andre med en depedut som min har kunnet overføre alt på nær Disney (det var Toy Story I og II jeg prøvede med).

Men de kan jo købes som færdige dvder, så større er skaden altså ikke :-)

Godt nytår fra Christian
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2013 - 22:19 #4
Og godt nytår til dig.
Avatar billede ChristianGiersing Nybegynder
26. december 2013 - 10:29 #5
Obs den kan også finde på at gøre det hvis båndet er meget slidt (selv om det i øvrigt ikke er kopieringsbeskyttet).

Også godt nytår til jer andre.

Christian
Avatar billede ChristianGiersing Nybegynder
27. december 2013 - 05:03 #6
PS. Hvis den driller fordi båndet er ekstremt slidt, kan det nogen gange hjælpe at spole båndet først helt frem og bagefter helt tilbage.

Godt nytår Christian