Avatar billede Labsen Nybegynder
17. december 2013 - 17:45 Der er 2 kommentarer

beregnet felt med unikt navn plus nr

Hej
Jeg har en tabel1 med 4 opslagsfelter [AntalLag)+[Substrat]+[Type]+[test]. Disse henter hver især deres værdier fra 4 andre tabeller. Herefter sammentrækkes disse 4 felter til et samlet navn i et nyt beregnet felt i tabel 1.
eks. 2PlasticSolventQ1
Dette navn skal herefter tildeles et fortløbende nummer som f.eks. 01 i et nyt beregnet felt i tabel1, således at der kan differencieres mellem flere 2PlasticSolventQ1.
problemet ligger i at der skal startes forfra (fra 01) hvis der kommer et navn med et andet AntalLag/Substrat/Type/Test, eksempelvis 3PlasticSolventQ1 eller 2TræSolventQ1.

Hvodden dæ'len gør jeg det ? (der må ikke findes dubletter af det samlede navn+nr, idet der udstedes testcertifikater på dette)

bruger access2010 og er ikke en ørn til hverken vba eller sql. men kan godt finde ud af og kopiere et stykke kode ind det rigtige sted (tror jeg).
Avatar billede martens Guru
18. december 2013 - 08:56 #1
lidt tricky, men ikke umuligt...
Avatar billede Labsen Nybegynder
18. december 2013 - 10:22 #2
Ok, lyder godt tror jeg. Vil du ud med hvordan ?  :-)