Avatar billede alexsh Nybegynder
17. december 2013 - 07:23 Der er 9 kommentarer

Pc skrivebord vist på TV via netværk...?

Hej,

Er der nogen som har erfaring med programmer/apps hvor man kan se sit pc skrivebord på sit tv via smart-tv over netværk?

Og alternativt, er der så nogen som har erfaring med at tilslutte en enhed som kan klare dette?

Har bluetooth mus/keyboard så jeg kan sidde inde i stuen og styre tv'et, men efter jeg er flyttet er der lidt lagt imellem, og lyd+billede ville jeg derfor med fordel gerne trække over netværk i stedet for.

Jeg går efter et produkt som kan tilsluttes tv og netværk, og trække lyd og billede den vej igennem. Kan se der er nogle trådløse enheder som kan dette, men har ikek selv erfaring med det, men ku bare godt forestille mig der kunne ske noget forsinkelse på enten lyd eller billede til tider via tråløs overførsel.

Håber på gode konstruktive svar.

mvh.

Alex.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. december 2013 - 10:18 #2
Den virker forresten med PC/Mac, Android/IOS telefoner og tablets.
Avatar billede alexsh Nybegynder
17. december 2013 - 10:26 #3
jamen den kan jo ikke se pc skrivebordet på computeren. in case man har dvd som iso-filer vil det ikke kunne afspilles med denne.
Avatar billede alexsh Nybegynder
17. december 2013 - 10:46 #4
mener selvfølgelig pc skrivebord på tv'et *
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. december 2013 - 12:31 #5
Det kan man med en lille workaround.. Du kan afspille alle medie typer som Chrome kan æde og caste dem fint. AVI, MP4 osv virker fint.
Avatar billede alexsh Nybegynder
17. december 2013 - 13:06 #6
Jamen det er ikke formålet. Jeg SKAL kunne se skrivebordet på tv'et, uden at have dirkte vga eller hdmi forbindelse, da jeg ikek vil have kabler liggende gennem stuerne. Jeg skal ikke have noget som "bare" kan afspille filer der er på netværket og streame.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. december 2013 - 13:32 #7
Tjah en blueray afspiller med DLNA kan klare video filerne.. Ellers skal du nok op i en trådløs forbindelse imellem fjersyn og com direkte. Har du et smart TV kan det streame direkte fra en NAS...
Avatar billede conz Juniormester
17. december 2013 - 17:47 #9
Det ser ud til at Chromecast godt kan vise hele skrivebordet:
www.extremetech.com/computing/162443-chromecast-tab-casting-how-to-stream-your-desktop-browser-and-local-media-to-your-tv-video

Ellers ser det ud til at det også kan lade sig gøre med VLC:
http://grok.lsu.edu/m/article.aspx?articleId=14625

Derudover, så kan du få deciderede enheder til dette, som dog er noget dyre. Til gengæld er det nok det, som vil give klart det bedste resultat.
http://thewirecutter.com/reviews/the-best-wireless-hdmi-video-transmitter/