Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ALT "BlueScreenOfDeath"

Da jeg ikke er helt sikker på hvad fejlen faktisk er, udover at jeg får en meddelelse efter windows er startet op igen med noget bluescreen og nogle fejlkoder som jeg har forsøgt at søge på, uden held.

Det der sker er så snart at min computer skal bruge mere kraft på at tænke, som at åbne et spil, eller have både skype og neflix kørende samtidig, så får jeg sort skærm, og derefter en vilkårlig farve som fylder hele skærmen, og genstarter.

Jeg mistænker lidt min PSU for problemet.

Computer Spec
Processor - IntelR Core i5-2500K 3,3 MHz 4 Cores
Graphic - Nvidia Geforce GTX 670 Titan 2 GB EVGA
Motherboard - AsusTek p8z68-V Gen3 LGA1155
Ram - 8 GB Dual-Channel DDR3 668 MHz
Hard Drivers - 600 GB Western + 1 TB Western + 120 SSD Scandisk
Windows 7 64-Bit
PSU/Strømforsyning - 600 Watt.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 19:39 #1
How sry, det er ikke et Titan grafikkort, men TI!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2013 - 19:44 #2
det kan være varme, altså støv i maskinen. Rens blæsere og tag gerne ram ud og rens dem. Altsammen dog kun, hvis du har lidt styr på maskinens indre.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 19:53 #3
Computeren er selvbygget, og har virker i et års tid, den begyndte i sidste uge, og rensede hele computeren , samt opdatere alle alle ting.
Og så har jeg også prøvet at formatere den fra usb, som jeg har god erfaring med.. men stadig uden held :/
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 19:57 #4
og forresten, så kan det værre lige efter at jeg har tændt den, hvor den helst skulle være "kold"
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 20:07 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2013 - 20:19 #6
Det kan være en svag forbindelse på et kort (dårlig lodning / knækket leder). Typisk udvider ledninger sig en brøkdel når de sender strøm, og kan derfor trykke fastere på en komponent når driftstemperaturen er opnået.
Der er ikke andet for end at prøve at skifte de enkelte enheder en ad gangen til maskinen ikke melder fejl. Start med dele, du evt har reserver af - evt kun med en disk. Og skift de billige dele først.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 20:23 #7
Jeg prøver mig frem, skriver så snart jeg ved mere :) tak for hælpen indtil nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 22:03 #8
Hvilket mærke psu har du?
Det anbefales at man her en 500 watt forsyning når man bruger det grafikkort du har i nu. Billige strømforsyninger leverer jo ikke altid det de lover og nogle bliver sågar ustabile langt tid før topgrænsen nås.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 22:56 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 23:02 #10
Ok. Som jeg har hørt det plejer Corsair normalt at være  en stabil PSU
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. december 2013 - 23:07 #11
Samme her, men når den tænker inden et crash lyder der en høj og underlig summen fra computeren :/
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2014 - 20:27 #12
Lukker tråden