Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
05. december 2013 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

router med net via normal stikkontakt?

jeg så på et tidspunkt en router som ikke skulle have net igennem et modem men den tog det bare fra stikkontakten. Det ville være meget nyttigt i min søsters situation da vi har bygget en pavillon som hun skal flytte ud i. alle kabler er allerede gravet ned så vi kan ikke bruge et 60 meter kabel. hvis vi har fibernet med 30/30 vil det så komme ud til hende?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2013 - 20:24 #1
det kommer an på, hvordan strøm til pavillon er lavet. Kører det på samme sikringsgruppe som en del af huset, så er det bare at sætte et par dimser i. Men der kommer ikke fuldt 30/30 ud.
http://www.altomdata.dk/stortest-internet-i-stikkontakten
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2013 - 11:57 #2
Tak for hjælpen. Lige en ting, kommer vores fibernet ind i kontakterne eller skal man have et separat abonnement til "stik-internet"? Hastigheden betyder ikke meget, det er mest til simpel internet brug.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2013 - 12:14 #3
Fra jeres fiber-router skal der et alm Lan-kabel til afsenderdims, og på modtagerdims et Lan-kabel til din enhed. Så det er ikke wifi, men kabelforbindelse.
Der er andre enheder, hvis der skal være trådløs mulighed ved modtagerdims.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
18. december 2013 - 19:08 #4
Kom lige i tanke om at jeg havde en tråd åben, tak for hjælpen Claes. læg et svar hvis du vil have points :)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2013 - 19:14 #5
Bare luk selv
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
19. december 2013 - 17:13 #6
ok, lukker tråden.