Avatar billede simbabimba2013 Nybegynder
05. december 2013 - 15:05 Der er 8 kommentarer

HDMI forbindelse fra min pc til fjersyn virker ikke

Jeg har købt et HDMI kabel og forbundet mit Toshiba LCD TV til min stationære PC. Jeg kører windows 7, hvis det har nogen betydning?

Jeg har forsøgt at tænke for PC'en før jeg tilsluttede fjernsynet, og modsat, men det har ingen virkning.

Jeg har også sat den til ekstern skærm i kontrol panelet.

Er der mere jeg kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 17:14 #1
Hej og velkommen til.
Har du den nyeste driver til grafik kortet?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2013 - 17:22 #2
har du også valgt den rigtige hdmi-kanal på tv (mit LG har fx 4 hdmi-stik, og pc sidder på #2)
Avatar billede Sami_s Nybegynder
05. december 2013 - 18:37 #3
Du skal vælge den rigtige hdmi kanal og så skal du måske konfigurer computeren og skærmen så de køre sammen, det gøre du i kontrol panel.
Avatar billede simbabimba2013 Nybegynder
06. december 2013 - 08:57 #4
Ja jeg har 4 muligheder, og har forsøgt alle - desværre virker det ikke.
Avatar billede simbabimba2013 Nybegynder
06. december 2013 - 08:59 #5
Det ved jeg faktisk ikke, hvordan er det nu at jeg kan tjekke det?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2013 - 09:25 #6
Sæt indstilling i kontrolpanel tilbage (jf dit spørgsmål har du sat den til ekstern skærm), og luk ned for pc.
Tag stik til pc-skærm fra, og sæt hdmi til. Tænd for pc, og der skal komme billede på tv (prøv evt de 4 hdmi-porte igennem via tv-remoten, men flyt ikke på stikket).
Avatar billede simbabimba2013 Nybegynder
06. december 2013 - 17:47 #7
Jeg fik det til at virke, men det var kun ved et held.

jeg fandt ud af at jeg kunne trække billedet fra PC skærmen over på tv'et med min mus, så nu virker det.

Er der nogen der ved hvorfor at jeg skal gøre det?  Burde den ikke bare automatisk gå over på Tvét når jeg sætter HDMI stikket i?

Nå ... uanset så er jeg glad for at det virker.

Tak til alle med jeres bidrag.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2013 - 17:56 #8
Det er måden din skærmdriver virker på.