Avatar billede jooohnny Nybegynder
02. december 2013 - 19:49 Der er 5 kommentarer

Hvorfor vil min computer ikke arbejde sammen med mit TV?

Halløj derude!

Jeg har været ude og købe mig et helt nyt tv i dag. Men er blevet ret skuffet nu hvor jeg ikke kan få min stationær computer til at arbejde sammen med mit Samsung TV. :( Det er som om de ikke registrere at der er en forbindelse (gennem HDMI). Jeg har også en lille boks med en "mini-parabol" som også er tilsluttet gennem HDMI og der er ingen problemer, det spiller bare. Mit TV er et Samsung 50" LED UE50F6275XXE, og min computer er en stationær HP maskine med et par år i bagagen.

Her er hvad jeg har prøvet indtil nu:
- Testet alle HDMI-portene i TVet, ingen er defekt.
- Testet alle HDMI-kabler, alle virker.
- Opdateret Samsung TVets software, samt genstartet til fabriksindstillinger.

Men det virker stadig ikke, det er som om at problemet ligger i computeren på en eller anden måde. Det har virket ubeklageligt på det gamle TV.

Når jeg er inde i "skærmopløsning" (ved højreklik på skrivebordet) kan jeg ikke se at computeren registrere at der er en TV-skærm slået til. Den registrere min nuværende computerskærm og en skærm som hedder "SAMSUNG" (jeg har kun en computerskærm og denne samsung-skærm er ikke mit Samsung TV.)

Når jeg går gennem 'Kontrolpanelet' -> 'Hardware og enheder' -> 'Enheder og Printere' kan jeg se hvilke ting og sager jeg har slået til computeren. Der kommer 3 skærme frem.
1. Min computerskærm
2. En 'Standard PnP-skærm' og
3. [TV]Samsung LED50

Når jeg højreklikker på de forskellige enheder får jeg muligheden for at "fjerne enhed" ved mit tv, men ikke ved de to andre computerskærme.
Der er vel et eller andet galt her? :D Jeg er stuck, hvad kan Jeg mere prøve inden man begynder at overveje formatering? Det orker jeg næsten ikke, men vil ikke undvære forbindelsen mellem min computer og mit tv.

Help me :'(
Avatar billede Asky Forsker
02. december 2013 - 20:02 #1
Hvis computeren er tilsluttet via HDMI-kabel burde TV-et kunne finde computeren i den menu, der på mit TV (også et Samsung Smart-TV) hedder Source.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2013 - 21:08 #2
I nogle tilfælde kan den slags skyldes forkert rækkefølge ved opstart og tilslutning. Nogle gange skal TV'et først tændes, efter det er blevet tilsluttet via HDMI-kablet, andre gange foreslår producenterne en anden rækkefølge. Check manualerne.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. december 2013 - 13:29 #3
Hvilket GFX kort har du? Der kan godt være problemer med 3 skærme.. Prøv evt kun at slutte TV til eller EVT 1 skærm + TV.
Avatar billede jooohnny Nybegynder
03. december 2013 - 18:25 #4
Asky: Jeg er helt med på hvad du snakker om, men den kommer ikke frem inde i Source, den highlighter ikke som den burde gøre, og derfor kan jeg heller ikke slå hen på kanalen.

Milter: Har prøvet alle de rækkefølger jeg kan komme på. Intet hjælper.

Drgonzo: Gfxkortet er: ATI Radeon HD 5450
Når jeg kun har min computerskærm slået til, er der kun den. Når jeg kobler HDMI-kablet (fra fjernsynet) til computeren, kommer der (inde i "enheder og printere") to skærme frem: 1. SAMSUNG (en skærm jeg ikke fysisk har slået til computeren) og 2. [TV]Samsung LED50.

Ud af de to skærme er det SAMSUNG (som ikke er TV'et) som optager pladsen som primær skærm inde i "skærmopløsning" (ved højreklik på skrivebordet), mens min rigtige computerskærm (en LG) bliver sekundære skærm.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2013 - 21:20 #5
Linket herunder beskriver proceduren for et andet Samsung TV, men det burde være det samme med dit.

Har du prøvet at slette den Samsung, som ikke burde være der?

http://support-us.samsung.com/cyber/popup/iframe/pop_troubleshooting_fr.jsp?idx=154811&modelname=UN55B7100WF&modelcode=&session_id=Sp42dMvbKh9hfRpFvYprQDHy1YMtdKJ9SMJMJjvgwDtbTyHGtPZQ%21898022736%21-527937725%211386100798999&from_osc=&homeid=57329

Prøv også at læse linket herunder, især det om "The handshake". Dit ATI Radeon HD 5450 har efterhånden nogle år på bagen, så en opdatering af driveren kan måske være en god ide at forsøge.

http://blogs.windows.com/windows/b/extremewindows/archive/2010/12/17/connecting-your-pc-to-an-hdtv-with-hdmi.aspx