Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java og Nem-ID

Windows 7
Jeg kan ikke komme på min netbank, Jeg kommer kun til Javaboksen der køre rundt og der sker ikke noget
version Java 7 Update 45

Jeg har formodning om at det er AVAST-antivirus der blokkerer
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2013 - 19:32 #1
1) på nyere maskiner kan du have både java 32-bit og 64-bit - afhængig af dit valg af browser.
2) Derudover skal du slette alle gamle rester.

---

1) Windows Offline (32-bit) og Windows Offline (64-bit) hentes og køres fra http://java.com/en/download/manual.jsp

luk browsere før dette punkt:
2) Start/kontrolpanel/java fanebladet 'general' klik på 'settings...' og derinde på 'delete files...' Her skal de to øverste være markeret, og klik på OK.
Så kan du logge ind på bank.
Avatar billede Asky Forsker
02. december 2013 - 19:45 #2
Har du tjekket Java kontrolpanelet?
Ellers:
find kontrolpanelet i programoversigten (alle programmer).
Klik på Java - configure Java
se under fanebladet security om fluebenet er sat ved "enable Java content in browser"
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2013 - 21:11 #3
Et andet forslag: Slet cachen i Java:

http://www.java.com/en/download/help/plugin_cache.xml
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2013 - 14:30 #4
Tak for svar,men som jeg havde en formodning af er det Avast virus program der blokerer, når jeg slår det fra er der ingen problemer med at bruge JAVA, så de har lavet noget snavs med den sidste opdatering,har ellers brugt Avast i mange år, men nu må jeg vist finde mig et andet, er der nogle der kan give en  anbefaling
Avatar billede Asky Forsker
03. december 2013 - 14:57 #5
Det er jeg da noget overrasket over. jeg har også brugt Avast i mange år - og Windows 7. Jeg har ikke haft problemet. (endnu)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2013 - 15:07 #6
prøv via start/kontrolpanel/java, fanebladet security
der skal være hak i 'enable java...' og sæt sikekrheden til 'high'
Hvis det ikke er nok, så klik på 'restore security prompts', så java pænt spørger om lov helt forfra på alle sider (dog kun en gang for hver udbyder/applet)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2013 - 20:39 #7
Jeg har slettet avast og installeret AVG