Avatar billede camillac Nybegynder
27. november 2013 - 12:52 Der er 7 kommentarer

Hvilket CMS

Hej. Jeg er ret ny indenfor webdesign og vil gerne høre om der er nogen der kan fortælle min hvilket CMS-system jeg skal starte med. Der findes rigtig mange, men der må være nogle der er bedre end andre. Jeg har hørt godt om Typo3 og Drupal men jeg ved ikke om det er at skyde over målet?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. november 2013 - 13:09 #1
Hmm.. det kommer an på hvad siden skal handle om.

Et godt begynder-CMS er Wordpress - det er forholdsvis nemt og ligetil.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. november 2013 - 14:05 #2
Jeg ville nok anbefale Wordpress, da det er forholdsvis simpelt at lave sine egne templates samt det er så udbredt at det er let at få hjælp i forskellige fora.

http://w3techs.com/technologies/overview/content_management/all
Avatar billede jokkejensen Novice
27. november 2013 - 14:56 #3
Webdesign eller webudvikling ?
Avatar billede komputerdk Mester
28. november 2013 - 16:20 #4
opensourcecms.com der kan man prøve demoinstallationer af..

cmsmadesimple.org synes jeg er nemt at gå til, men det er ikke så avanceret som jomla, typo3, e107 etc.
Avatar billede camillac Nybegynder
02. december 2013 - 13:10 #5
Jeg ved ikke helt om jeg gør det rigtigt men jeg vil give 5 point til DonSkod om Michael_stim. Jeg tror jeg vælger Wordpress. Det ser ud til at være til at finde ud af *smil*
Avatar billede camillac Nybegynder
02. december 2013 - 13:10 #6
Jeg tror jeg vælger Wordpress. Det ser enkelt ud.
Avatar billede camillac Nybegynder
02. december 2013 - 13:11 #7
Æv- jeg forstår ikke hvordan man giver point. Kan nogen hjælpe?