Avatar billede kenz_aps Nybegynder
27. november 2013 - 09:21 Der er 5 kommentarer

Udbedring af fejl på .sys filer

God morgen.

Jeg vil normalt mene, at jeg finder mig selv forholdsvis kyndig, hvad angår hard-/software, men lige i denne forbindelse er jeg blevet udsat for et problem, jeg ikke har prøvet at skulle tackle før.

Jeg har for nyligt samlet en ny computer, bestående af tidens seneste hardwarekomponenter. Siden computeren var samlet, oplevede jeg, at computeren behøvede at boote og genstarte prompte over flere gange, før et egentlig boot sendte mig på startskærmen. Jeg begyndte så småt at troubleshoote hardwaren med memtest, efterse temperatur, boote med mindst muligt hardware og hvad der ellers ville gavne min videre konklusion.

Endeligt kiggede jeg i loggen og fandt, at jeg har disse 'faulte drivers', som angav en reel fejl i opstartsfasen: "Usbcharger, CDrom". Umiddelbart er det ikke nogle drivers, der kan betjenes fra enhedshåndteringen, og vil umiddelbart ikke mene, at en formatering skal være løsning på så banale .sys fejl. Spørgsmålet er så - hvordan skal jeg udbedre disse drivers, så jeg slipper for at skulle boote imellem 3-15 gange, før min computer åbner op på normal vis?
27. november 2013 - 10:25 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
27. november 2013 - 10:43 #2
Det har du naturligvis ret i. Der er tale om Windows 7, 64 bit, professional.
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
08. december 2013 - 12:11 #3
Jeg tillader mig lige at oppe, da det stadig er et stort problem for mig.

Det drejer sig om følgende startdrivers/drivers, der bootes ved start:

amdkmafd
cdrom
UsbCharger

På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 20:01 #4
At du allerede lige fra begyndelsen har haft problemer tyder på, noget er gået galt i installationen af styresystem eller drivere på den nye computer. Fejlmeldingerne i loggen er ikke nødvendigvis tegn på væsentlige problemer, men det er disse ord fra dig:

"Siden computeren var samlet, oplevede jeg, at computeren behøvede at boote og genstarte prompte over flere gange, før et egentlig boot sendte mig på startskærmen"

I dit sted ville jeg helt sikkert geninstallere alt. Og du starter selvfølgelig med at installere bundkortsdrivere efter Win7, eller ...?
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
15. december 2013 - 11:21 #5
Hej Milter, og tak for din tid.

Jeg installerer samtlige drivers fra bundkortets producent i vilkårlig rækkefølge. De drivers, der følger med på cdrom er typisk forældede, hvorfor jeg altid har haft succes med at gøre ovennævnte - lige indtil nu.

Jeg har nu forsøgt at troubshoote lidt yderligere, og videre også tyede til 3rd party driver installers. Uden held. Nu har jeg ønsket mig windows 8, 64 bit i julegave, og så formaterer jeg hele skidtet og klarer en frisk install. Mon ikke det kan løse problemet. Jeg synes bare det er ærgerligt, at det er løsningen for et par enkelte faulty drivers. Nu forsøger jeg, og uanset resultatet, så giver jeg naturligvis lige en melding i tråden.