Avatar billede larsen45 Juniormester
22. november 2013 - 12:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Localhost opsætning til hjemmesider i Microsoft SQL Server 2012

Hvad er den præcis fremgangsmåde til at opsætte LOCALHOST i Microsoft SQL Server 2012 Enterprise Edition 64bit.
Sådan at der kan testes hjemmesider lokalt på computeren.

Skal der installeres nået ved siden af for at få det opsat.
Eller er det kun et spørgsmål om hvordan selve opsætningen i Windows 8 skal klares?

Der er helt sikkert mange af jer, som har indblik i hvordan det gøres på den mest enkelte og fornuftige måde.

I må meget gerne melde tilbage snares muligt, da jeg har et projekt som skal testes af omkring dette hvor jeg skal bruge SQL, ASP m.v.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2013 - 02:17 #1
Foerst:

MySQL != SQLServer

(SQLServer har sin egen kategori)

Jeg er ikke skiftet til 2012 endnu, men 2000, 2005, 2008 og 2008R2 kraever ikke noget specielt installeret.

Men du skal naturligvis connecte som en bruger der har adgang til databasen.
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. november 2013 - 09:39 #2
Hej Arne

Ja burde vel have skrevet indlægget i den kategori men skal vi tage det alligevel herinde eller skal jeg lukke spørgsmålet ned og starte et nyt.

Det som jeg har brug for, er en udførlig beskrivelse, af hvordan jeg  opsætter localhost efter Microsoft sql server 2012 nu står klar.
Hvad skal jeg gør hvor i programmet, og hvad andet skal jeg installere eventuelt, og hvor sættes det op, så jeg kan få både database og localhost til at spille sammen og en mappe, hvor jeg har alle hjemmeside filerne i html, sql tilslutningen, asp, javascript m.v. eventuelt php hvis det overhovedet er muligt.

Jeg skal helst have det lidt i ny begynder steps, da jeg ikke er rutineret bruger af microsoft sql server 2012.

Eventuelt kunne du også smide på mig skype eller facebook, da der nok er flere ting som jeg skal have information omkring, og alternativt vis pc fjernstyring.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2013 - 23:06 #3
Der er virkeligt ikke nogen specielle tinger der skal goers efter at du har installeret SQL Server.

Lav en passende connection string og soerg for at den bruger du connecter med har adgang.

Og det er det.
Avatar billede larsen45 Juniormester
14. december 2013 - 12:23 #4
Hej Arne_V

Jeg fik lidt hjælp fra en uventet kant.
Jeg har ikke 100 % styr på hvordan det blev sat op, men det virker. Det som var det helt store problem var selve SQl streng forbindelsen, og så adgang i Microsoft SQL Server 2012.

Ved du hvad for slags asp script der kan bruges på en ISS/localhost hjemmeside lokalt. Om der som standard er et slags komponent af en art til dette formål, så man kan uploade tekst til SQL database tabel. Og billeder til en fast placeret mappe.

Hvad løsning er der til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2013 - 20:17 #5
Jeg kender ikke meget til ASP komponenter.
Avatar billede larsen45 Juniormester
14. december 2013 - 20:47 #6
okay det var trist Arne, ved godt mange kun bruger php.
Ville være godt, hvis der kunne laves et script, som kan smide billede i en mappe og lidt tekst samtidigt med i tabellen.

Det er nok ikke meget kode der skal til vil jeg gætte på.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2013 - 20:54 #7
PHP eller ASP.NET.

MS skiftede fra ASP til ASP.NET i 2002 - det er 11 aar siden.
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. december 2013 - 08:38 #8
ASP classic Arne.

Jeg kunne dog godt tænke mig at se hvad kode forskellen er fra ASP classic og ASP.NET i forbindelse med script som kan indsætte billeder og filer i en mappe/tekst til SQL tabel database.

Upload script
------------------------------------------------
Vælg: filer/billeder (fra pc/computer)

Til SQL tabel Database delen
Skriv: Filnavn (tekst filnavn til hver fil/billede)
Skriv: beskrivelse (tekst beskrivelse felt til hver fil/billede)
En knap: Start upload
Status: angiv om upload er gennemført eller ej eventuelt med procent måler undervejs som viser hvor langt i processen vi er nået med upload.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2013 - 04:43 #9
ASP og ASP.NET har ikke ret meget andet tilfaelles end de 3 bogstaver i navnet.

Fil upload i ASP bruger en ekstern ActiveX komponent.

Fil upload i ASP.NET er indbygget.
Avatar billede larsen45 Juniormester
05. februar 2014 - 17:08 #10
Mange tak Arne V.