Avatar billede andpek2323 Nybegynder
19. november 2013 - 00:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søge funktion med dropdown

Hej jeg har en meget simpel søgefunktion inde på min hjemmeside, men kunne godt tænke mig en lidt mere avanceret en, og der tænker jeg på at jeg kunne godt tænke mig en hvor at når man begynder og skrive i søge feltet så kommer der en ''drop down'', med de søge resultater som den har fundet ved de bugstaver som man nu har tastet ind, og de skal så fungere som links til sider. og så skal man kunne trykke på enter når man har skrevet nogle bugstaver og så komme hen på søge siden hvor den viser de resultater.
Med andre ord, hvis man ikke forstår helt hvad jeg mener ovenfor, så er det en søge maskine lidt ligende den som er inde på imdb.com som jeg leder efter, behøver selvfølie ikke være lige så go og fansy som den, men bare have samme funktioner.

nu har jeg ledt ledt, og fundet en masse forskellige, men ikke en med de funktioner som nævnt ovenfor.

måske der er nogle der har sådan en?, eller har et link til hvor man kan hente den??
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2013 - 06:45 #1
Søg evt. på "autocomplete jquery".
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
19. november 2013 - 11:20 #2
hej.

tak for dit svar, det har jeg prøvet og søge efter, og har også fundet en hel masse forskellige, bare ikke lige en med de funktioner som jeg gerne vil have :-/
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2013 - 12:51 #3
"bare ikke lige en med de funktioner som jeg gerne vil have :-/ "

Som jeg kan læse, er det kun en funktion du søger, og de applikationer/kodestumper er der masser af. Den funktion med linket, kan du jo selv lave hvis du ikke kan finde den.

Hvis du tror du kan finde en applikation der har lige præcis det GUI, funktionalitet osv som du søger, så skal du godt nok være heldig.
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
19. november 2013 - 13:05 #4
ja, jeg har en søge funktion som fungerer fint, kunne bare også godt tænke mig at den laver drop Down på søgeord den finder i databasen efterhånden som man taster det ind. mit problem er bare at jeg ikke er nogen haj til det så det er ikke noget jeg selv kan lave, det er derfor jeg søger efter en "samlet pakke" som har de funktioner som jeg skal bruge
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
15. januar 2014 - 19:36 #5
lukker