Avatar billede lenasrensen Nybegynder
13. november 2013 - 15:53 Der er 1 kommentar

Hvilket program skal bruges til hjemmeside med blog og webhandel.?

Jeg er nyuddannet grafiker, og ved en masse om lækkert design, men desværre ved jeg ikke så meget om hjemmesider osv.

Jeg har fået en opgave på en hjemmeside, hvor kunden selv skal skulle skrive blog og der tilføje varer til web shop.

Jeg har kun lært at lave hjemmeside i dreamweaver, men det kan jeg jo ikke bruge når de skal kunne redigere blog. Hvilket program kan jeg så bruge.?
Tænker om jeg kan bruge wordpress og så lave det på en smart måde så de selv kan skrive blog. Skal selvfølgelig så lige lære wordpress..:)

Derudover skal der være en web shop på siden. Hvodan kan jeg kode den.? Jeg jeg evt. få den som en extension.?

Jeg er meget på bar bund her, så håber virkelig der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig med nogle løsninger, der er lige til at gå til.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2013 - 18:19 #1
Hej

Du kan anvende Wordpress til en samlet side, Wordpress er som standard bygget til at håndtere blog muligheder, det er det de startede som et blog cms kan man sige.

Man kan få mange forskellige extensions der kan styre en shop for en, jeg har prøvet http://jigoshop.com/ som er rimelig lie til at bruge. Der er dog mange flere muligheder.

Hvis det er noget du skal til at sætte dig ind i, ville jeg foreslå at lave et samarbejde med en der har prøvet det før og derved kan hjælpe dig med at få det sat op og samtidig lærer dig hvordan det fungere og hvad man kan.

Nu ved jeg ikke noget om dit budget og hvor i landet du befinder dig, men vil godt kunne hjælpe dig i gang med det.

Vh
Ole Jørgensen