Avatar billede aleq Juniormester
12. november 2013 - 13:18 Der er 1 løsning

laptop og skærmopløsning til videoredigering

Hej

Jeg har allerede skrevet denne topic på engelsk på andre forums og tænkte på at copy paste teksten herinde i stedet for at oversætte det hele til dansk. Kort sagt drejer spørgsmålet sig om: Hvad er den mest optimale skærmstørrelse (inches) og opløsning på en laptop til videoredigering som i After Effects?

Anyway, her er indlægget:

"Hi

I am considering a laptop with exactly these specs https://www.dropbox.com/s/ejuue2rct75jmoh/ProductSpec-NX.RZPED.019%28V3-571G-736b8G1TBDCaii%29.pdf

My focal point is the display, which in this case is: 15.6" IPS Full HD 1920 x 1080 resolution, high-brightness (300-nit) Acer ComfyView LED-backlit TFT LCD, Mercury-free, environment-friendly, 16:9 aspect ratio

The only thing that worries me about this display is the little 15.6" screen size and the high 1920x1080 resolution. The reason I am worried is because my 24" Samsung SyncMaster P2450 runs the same resolution, but even with 24" screen size it hurts my eyes. In other words - the GUI (interface) and the text size of layers, menus, etc. in applications like Adobe Flash, Adobe After Effects and Steinberg Cubase is so small, that I get headache just by looking at it.

I had to use an old monitor with 1280x1024 native resolution to be able to read the menu text of Flash and After Effects.

1). Do you think it's a good idea for me to get that laptop with the problem I just described?
2). Is there another laptop you would recommend instead? (I am willing to sacrifice specs for a larger IPS display and lower resolution, if that's possible)

Thanks in advance"

Denne laptop som jeg lige nævnte kan fås for 8000,- i Fona, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er et optimalt valg. Det er jo en megahøj opløsning til kun en 15.6" skærm og jeg er bekymret for at når jeg køber denne bærbar, vil jeg hade mig selv for det, fordi det bliver så svært at se den mikroskopiske tekst i programmer, hvor teksten ikke kan skaleres op.

Det er vigtigt for mig at jeg vælger en ordentlig bærbar, der ikke er alt for dyr, men som stadig kan bruges til spil (ikke nødvendigvis de nyeste), men mest til skrivning, programmering, videoredigering og film.

Hvad synes I?

På forhånd tak
Avatar billede aleq Juniormester
27. november 2013 - 11:41 #1
Intet svar. Lukker