Avatar billede per2edb Praktikant
09. november 2013 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Close en form efter opdatering vha vba koder

Jeg har en form med subforme

Findes der et VBA udtryk/event .... der angiver formen er fuldt
færdig opdateret uden jeg manuelt aktiverer formen

Jeg skal bruge det til at lave en Form Close udfra nogle kriterier, men det kræver formen er færdig opdateret før Close
Avatar billede fdata Forsker
10. november 2013 - 19:40 #1
Me.Refresh
Avatar billede per2edb Praktikant
10. november 2013 - 19:52 #2
Nej det kan ikke være rigtigt.
Me.Refresh fortæller da ikke at formen er færdig opdateret

Jeg tror du misforstår. Den skal ikke opdateres.

Jeg skal have et udtryk der fortæller den er opdateret. Altså klar til igen at blive lukket inden den vises. Det skal bruges når en bruger fra start ikke har adgang
Avatar billede fdata Forsker
10. november 2013 - 20:37 #3
Ja, vi taler vist forbi hinanden.

Det er formuleringen "der angiver formen er fuldt
færdig opdateret", jeg falder over.

Jeg tror måske, at jeg er med nu. Du vil gerne lukke din hovedformular; men ikke før din subform er vist - og udfyldt. Er det rigtig forstået?

Hvis det er fordi du skal bruge data, som findes i din subform, til at vurdere om du kan lukke hovedformen igen, kan du vel tjekke subformens datakilde i stedet for at se på subformen selv.
Er jeg helt ude på et sidespor? :O)
Avatar billede per2edb Praktikant
10. november 2013 - 21:44 #4
Ikke helt.

Jeg skal ikke bruge data men have formen lukket inden den vises.

Sagen er jeg i formens VedÅbning tester om den skal vises eller ikke vises.

Når den ikke skal vises skal jeg have en Close placeret - men hvor???

Jeg kan placere den mange steder så den aktiveres ved tast på formen, men det skal virke uden jeg taster.
Avatar billede fdata Forsker
11. november 2013 - 08:50 #5
Du vil åbne formen, tjekke om den skal vises - og så lukke den?!?

Ville det ikke være enklere først at tjekke, om den overhovedet skal åbnes (og dermed vises). Hvorfor åbne den, hvis den ikke skal vises? Du skal et niveau baglæns og tjekke, om den skal åbnes.
Avatar billede per2edb Praktikant
11. november 2013 - 09:03 #6
Det er sådan jeg havde det før men jeg får store brugsmæssige fordele ved at vente til formen er tilgået.
Jeg har indtil videre lavet det med en timer der med 0,5 sek ventetid laver close, men det er en uprofessionel løsning jeg søger en løsning på.
Avatar billede fdata Forsker
11. november 2013 - 10:47 #7
OK. Det er forstået. Jeg har desværre ikke noget godt bud på en løsning. Trækker mig :O(