Avatar billede sonni_2506 Praktikant
02. november 2013 - 12:21 Der er 8 kommentarer

Stationær pc starter ikke

Start problemer..
Når jeg starter min pc op kommer den til skærmen hvor man skal vælge "start reparation under start" eller"start pc nornalt". Begge steder kommer den ikke længere kun til load skærmen og efter lidt går den i dvale (skærmen slukker). Forud for dette problem kom jeg til at slukke pc'en på stikkontakten mens den var tænt men det har ikke været noget problem før.
Pcen er en Dell ca. 5 år gammel med windows 7 pro og den kører ellers fint.
Håber der er nogen der kan hjælpe

Sonni
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2013 - 13:30 #1
Hej Sonni og velkommen til.
Prøv lige når du starter pc at spamme F8 og vælg fejlsikret tilstand. Når den er oppe i fejlsikret, gå til systemgendannelse og vælg endato hvor den virkede.
Avatar billede sonni_2506 Praktikant
02. november 2013 - 15:02 #2
Mange tak.
Det virkede dog ikke. Gjorde som du sagde startede fejlsikret og den loadede masse filer fra system 32 indtil den gik i stå og kom ikke videre
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 07:10 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 07:35 #4
Har du prøvet om den kan fejlsikret med kommandoprompt?
Kommer den op med en sort skærm prøv at skrive rstrui.exe som skulle starte systemgendannelse. Vælg en dato hvor den virkede
Avatar billede sonni_2506 Praktikant
03. november 2013 - 19:25 #5
Det er som om den går i stå mens den loader en masse komandoer.. man kan ikke skrive noget der står bare vent..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 19:56 #6
Lyder ikke godt. Har du backup af det du vil passe på på computeren?
Avatar billede sonni_2506 Praktikant
03. november 2013 - 20:59 #7
Det er nok ikke så godt og backup har jeg ikke lavet.. tror du harddisken er ok?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 21:02 #8
Jeg tror harddisken er ok, men din installation er så korrupt at den ikke kan reddes med startup repair.
Har du en Win 7 cd eller er det en recovery dvd du har?