Avatar billede perav Nybegynder
29. oktober 2013 - 20:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til install af Win7+8

Sidder med en vens pc som er en stationær med SSD-HD på 160 Gb

Pc har fungeret men et eller andet gik galt og nu skal vi så have OS på ny.

Jeg har forsøgt med Win7 først men den kommer med en fejl hvor den skriver: Windows kan ikke install de påkrævede filer, filen er muligvis beskadiget eller mangler. Kontroller at alle de filer der kræves til install er tilgængelig og genstart install. Fejlkode 0X80070570

Herefter prøvede jeg at install win8 og det gik egentlig også fint nok indtil den havde sat tjektegn på alle punkter og manglede det sidste punkt hvor den blot stod og intet skete.

Det er første gang jeg installerer på en SSD-HD, er der noget man skal være opmærksom på ved at install Win på sådan en fætter?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2013 - 20:46 #1
Ikke umiddelbart. Alle nyere bundkort kan fint formidle SSD'en "særpræg" til OS'et, men det er sådan set først aktuelt, når det hele er startet op.
Prøv evt. at chekke i BIOS om SATA-controlleren er sat til at køre AHCI; er den det, kan du forsøge at ændre til Native IDE, så kører det i 99.9% af tilfældene.
Avatar billede perav Nybegynder
29. oktober 2013 - 21:03 #2
Den stod til Native AHCI
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2013 - 21:07 #3
Ok, prøv med IDE. Det er ikke altid, der er held med AHCI når OS'et starter første gang.
Når alt er kørende og alle drivers er opdaterede, skifter du tilbage til AHCI, så skulle alle være glade.
Avatar billede perav Nybegynder
29. oktober 2013 - 21:11 #4
Den er noget mystisk, for det er ikke hver gang den tænder min skærm, kun efter 4-5 forsøg. Kunne det tænkes at der er fejl i grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2013 - 22:46 #5
Det er jo muligt at afprøve. Sæt skærmen til en anden PC -hvis du har muligheden - fungerer den fint der, er det grafikkortet, og ellers er det skærmen.
Avatar billede perav Nybegynder
30. oktober 2013 - 19:58 #6
Jeg har lige haft en anden pc tilsluttet skærmen uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2013 - 20:09 #7
Hvis kablerne er i orden, så er det sandsynligvis grafikkortet, men det er jo så dejligt nemt med en stationær. Hvis du har, eller kan låne et andet, kan du jo prøve med det. Som prøve, kan man bruge hvad som helst, bare for at sikre sig, der ikke er andet i vejen.
Hvis det er et grafikkort med ventilator, så sikre dig, at der ikke er snavs på det, og at det løber rundt.
Avatar billede perav Nybegynder
30. oktober 2013 - 21:56 #8
Jeg havde ikke noget ekstra grafikkort liggende så jeg har bestilt et PCI-Express 2.0 x16, så må vi se hvad pc siger til det, når jeg modtager det.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2013 - 22:03 #9
Ok!
Avatar billede perav Nybegynder
15. november 2013 - 09:01 #10
Har fundet ud af flere ting med denne pc, for det første er HDD defekt og så er den ene ramstav også defekt, efter udskiftning af begge dele fungerer den nu fint.

Tak for hjælpen
Avatar billede perav Nybegynder
04. januar 2014 - 21:36 #11
svar