Avatar billede dk-morten Nybegynder
29. oktober 2013 - 08:16 Der er 6 kommentarer

Medie center løsning?

Hej alle eksperter.

Jeg søger en billig med stadig go løsning på et medie center. Har kigget meget på raspberry pi da den faktisk har alt jeg skal bruge, vil kunne hente torrents, smide en ekstern harddisk til, hdmi udgang osv.

Af styresystem har jeg set på xbmc, ved dog ikke om der er andre hvilket der sikkert er.

Kunne godt bruge nogen flere forslag end den ene jeg løsning jeg har kigget på.

Gir 100 points fordi jeg ikke bruger min bruger her så tit mere :)
Håber i kan hjælpe!

Mvh
Morten
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. oktober 2013 - 08:58 #1
en anden mulighed kunne være denne

http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-d34010wyk-id-7604939.aspx

med 4 GB ram og en ssd på 32GB

stadig med XBMC som styresystem, du vil hurtig blive træt af den rasberry PI da den er meget sløv i menuerne
Avatar billede MADOlsen Forsker
29. oktober 2013 - 15:35 #2
Jeg kører med en Raspberry Pi med Raspbmc som mediecenter i soveværelset, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med det. Bevares man kan da sagtens mærke, at den mediecenter-PC jeg har i stuen har nogle flere "hestekræfter", men prisen for den har jo også været en helt anden.
Avatar billede dk-morten Nybegynder
29. oktober 2013 - 19:49 #3
Lige præcis. Altså jeg har haft et dyrt medie center før men som desværre gik til. Har så ikke haft et i et par år men er mere på jagt efter en billig løsning samt en lille løsning som rasberry pi, men kender dog ikke andre.
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. oktober 2013 - 21:41 #4
jeg har ikke sagt at PI`en er en dårlig maskine, men når man er vant til noget lidt kraftigere kan den godt være lidt tung at danse med i menuerne, selv afspilningen klare den perfekt.

har selv kun erfaringer med PI`en sammenlignet med en aflagt core duo på 1,6 Ghz så der halter den lidt efter.

hvordan NUC`erne klare det har jeg ikke erfaring med dog er prisen på disse en lidt anden end for en PI
Avatar billede dk-morten Nybegynder
14. november 2013 - 19:05 #5
Smid svar så får du points :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
15. november 2013 - 12:48 #6
du skriver ikke hvem der skal give svar så her kommer et så må du afvise det hvis det var den anden