Avatar billede richardjensen Seniormester
25. oktober 2013 - 20:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird-formynderi

Jeg bruger Win 7 og Thunderbird, og det virker stort set fint.
Men når nye mails hentes skriver Thunderbird ,at billeder ikke vises for at beskytte mit privatliv !
Jeg kan så trykke på 'vis billeder', og altså få vist bill. m.v., men jeg vil gerne have billeder vist straks.
Har forgæves søgt mulighed for at ændre.
Kan det ændres permanent ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2013 - 20:29 #1
det kan kun ændres permanent ved den enkelte konto - hvis du fx vil se billeder i mail fra bt.dk, så nærste gang du har en mail fra dem, så klik på linje 'vis altid billeder...' så oprettes en post i din adressebog i thunderbird, og dennes email vises med billeder.
Sletter du posten i adressebogen, så vbises billeder ikke længere.
Det er for at beskytte dig og din pc mod de vira, der kan gemmes i fx jpg-filer, at det er lavet + alle hentede billeder kan afsender spore til din aktive email. Så ved ikke at vise billeder fra ukendte så er der en fair chance for, at du undgår en del spam-mail. Det er selvfølgelig op til dig, om du vil åbne for spam - men så vælg andet end thunderbird.
Avatar billede Slater Ekspert
25. oktober 2013 - 20:37 #2
Bare for at understøtte hvad Claes siger, den funktion findes i email-klienter af en grund. Det er en vanvittigt dårlig idé at få vist billeder altid.
Avatar billede richardjensen Seniormester
25. oktober 2013 - 21:27 #3
Er det kun muligt ved ny-ankommet ?
Jeg har kigget på mails fra i dag,og kan ikke gøre som Claes anviser.
Det er ikke min mening at ændre generelt/totalt, men nogle mails virker ret 'tamme' uden billeder/farver.
Har lige kigget på mails fx. fra DMI og COOP, og uden billeder/farver er den korrespondance næsten uden værdi.
Jeg har spamfilter hos TDC og Avast m.v. herhjemme.
Claes,du har nok ret, - jeg prøver videre.
Ønsker du points, - så læg svar.
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2013 - 08:21 #4
Det er muligt ved alle mails.

Her er et screenshot. Det ligner bæ da det er taget via TeamViewer:
http://amunium.dk/showcase/tb.jpg

Ved en hvilken som helst mail kan du trykke på stjernen i baren mellem listen og e-mailen, og når den er gul, kan du klikke på den menu igen som vist, klikke på "Rediger kontakt", så "Rediger detaljer" og der få en dialog hvor du kan vælge "Tillad eksternt indhold".
Så får du vist alt indhold fra den afsender automatisk.

Det er lidt besværligt, men jeg har ikke lige fundet en hurtigere metode til det.
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. oktober 2013 - 11:07 #5
ZZZZZZ , Jeg har vist 'sovet i timen' , - eller jeg kan forsøge med forklaring/undskyldning at jeg nylig er opereret for grå stær !.
Screenshottet er noget sløret, men jeg har vist forstået.
Omtalte stjerne, som kan være gul eller hvid,har jeg lige bag afendernavn ,- og det virker som fortalt #4.
Vil du have points ? - så læg svar
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2013 - 11:26 #6
Intet at være flov over, det er ikke helt nemt at finde. I Windows Live Mail som jeg bruger derhjemme (derfor jeg var nødt til at tage screenshot af min arbejdscomputer via TeamViewer) er der en bar i toppen af alle mails hvor man kan trykke "Tilføj til sikre afsendere". Ét klik, meget nemmere.

Sløringen af dele af billedet er naturligvis med vilje, for ikke at vise hele internettet min personlige post.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2013 - 13:30 #7
hvis thunderbird er sat til at vise meddelsesrude (tryk på F8 for at slå til/fra) så er der en header på den viste mail hvor man dels kan vælge 'vis billeder', eller klikke på 'Indlæs altid eksternt indhrol fra xxx' og det er ret enkelt.
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2013 - 14:20 #8
Den kommer desværre kun frem når man ikke allerede har sagt "vis billeder" på en e-mail. Ofte vil jeg gerne lige se om billederne er værd at vise eller bare er f.eks. reklamer før jeg tillader det permanent. Men ja, den er nem til nye.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2013 - 15:14 #9
Hvis du først bruger 'vis billeder' på nye mails, så kan du tage stilling til om du altid vil have vist billeder fra denne afsender.

For gamle mails med viste billeder kan du i adressebogen slette den pågældende afsender, så er det 'en ny mail' og du bliver spurgt om billeder igen.