Avatar billede bjk87 Novice
24. oktober 2013 - 10:59 Der er 3 kommentarer

Netværket kan ikke identificeres

Hej med jer.

Jeg har stødt på et problem af og til på en HP elitebook 8530w med win 7 pro 32-bit, at den pludselig siger at "netværket ikke kan identificeres". Det er på en kablet forbindelse til et domænenetværk.

Den hurtige løsning er at tage batteriet ud af PC'en og derefter virker det igen, men kommer ca. igen hver 14 dage til 3 uger.

Er det noget nogen kender til og er det en fejl på netværkskortet?

Jeg har prøvet at fjerne og installere driveren flere gange men det hjælper intet.
Avatar billede minimadsens Nybegynder
24. oktober 2013 - 12:07 #1
Hvilket netværk er der tale om? Er det hjemme eller på en arbejdsplads?

Hvor mange mennesker benytter netværket? Er det sat op via statisk eller DHCP?

Er det når du er forbundet via kabel eller trådløst? Og/eller har du testet på den anden måde når den ene ikke længere virkede?

Bruger du nogen VPN løsning, eller har du på anden måde pillet ved dine netværks-indstillinger ved hjælp af anden software?
Avatar billede bjk87 Novice
24. oktober 2013 - 12:29 #2
Som sagt er det kabelforbindelse og er på et arbejdsnetværk som er opsat via DHCP. Trådløs forbindelse virker uden problemer, men den kablede forbindelse og trådløse er også 2 separate linier anyway.

Der er installeret en vpn klient, men den bliver kun brugt når man ikke er på det interne netværk naturligvis.
Avatar billede bjk87 Novice
01. november 2013 - 09:19 #3
Ingen forlag?