Avatar billede perav Nybegynder
17. oktober 2013 - 15:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Periodefejl på skærm

Har en stationær pc som er et par år gl. den er udstyret med Win7.
I den sidste tid har den umotiveret slukket for skærmen (pc kører videre men uden billede) jeg har så prøvet med en anden skærm men der skete det samme.
Jeg har så isat nyt grafikkort og pc kørte så en tid men så skete samme fejl igen.
Nu har jeg så for et par dage siden tilsluttet en hel ny skærm og den startede fint op og jeg lod den kører i 1 døgn uden problemer, men efter en genstart ville der ikke komme noget billede frem, jeg testede så på en anden skærm men den ville heller ikke komme med billede.
Det skal siges at Windows kører fint kan jeg hører (opstartslyd)

Er der en som kan fortælle mig hvor jeg finder den fejl?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:23 #1
Får du billede lige til start (1 bootskærm), når du tænder pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:23 #2
Er der intern grafik på bundkortet også?
Avatar billede perav Nybegynder
17. oktober 2013 - 17:13 #3
Der kommer intet frem på skærmen men hvis jeg slukker for skærmen og tænder igen står der blot "VGA, No signal"

Der er både intern og ekstra grafikkort i pc, men ingen af dem reagerer når jeg tilslutter skærmstik (vga)

Begge tilslutninger har fungeret.
Avatar billede perav Nybegynder
17. oktober 2013 - 17:26 #4
Jeg har nu lige prøvet at fjerne grafikkort og tilslutte på det interne grafikkort og nu kom der billede.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 17:28 #5
Lyder mærkeligt.
Afmonter strøm.Prøv at tage det lille bios battri ud i 10 minutter.
Tryk og hold startknappen ned i ca 30 sek med alt støm aftaget.
Genometer battri og strøm efter ca 10 minutter og se om der så kommer liv i grafikken.
Du bruger forskellige skærmkabler, så disse kan udelukkes ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 17:50 #6
#4 Nå der fik vi skrevet hen over hinanden.
Det kunne tyde på der er noget galt med regisreringen af det externe kort, og det laver åbenbart kludder på en interne.
Hvis du afprøver #5 kan du så køre med begge kort?
Avatar billede perav Nybegynder
17. oktober 2013 - 18:56 #7
Som du måske kan læse i mit startindlæg, startede det hele med at det indbyggede grafikkort pludselig ikke ville vise billede, jeg prøvede da med en anden skærm og det hjalp 1-2 uger, jeg troede der at det var den gl. skærm der var stået af, men efter de 1-2 uger prøvede jeg med den gl. skærm igen og der virkede det, dog kun i 1 uges tid så var den gal igen. Herefter installerede jeg et grafikkort og derefter virkede det fint igen i en tid så stoppede det også.

Nu har jeg så prøvet at fjerne grafikkortet som jeg installerede og nu virker det på det indbyggede grafikkort.

Det er jo ikke til at blive klog på.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 22:37 #8
Nej det er det desværre ikke :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2013 - 08:41 #9
Prøv evt at skifte det lille batteri på bundkortet, hvis det er gammelt.
Avatar billede perav Nybegynder
18. oktober 2013 - 11:21 #10
Ja det vil jeg også prøve, men nu har jeg ladet maskinen kører i et lille døgn med det nye grafikkort installeret og den kører fint stadig, så vil prøve at slukke for maskinen og så vente lidt og så tænde den igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2013 - 11:26 #11
Ok.
Avatar billede perav Nybegynder
18. oktober 2013 - 12:56 #12
problemet med denne maskine er at den kan kører fint i måske 14 dage som bøvler den igen, så jeg må se tiden an.
Jeg har lige startet den igen og den kører fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2013 - 17:00 #13
Det er bare i orden :-)
Avatar billede perav Nybegynder
29. oktober 2013 - 20:16 #14
Maskinen kører fint endnu, så jeg lukker

Send et svar så er der point
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2013 - 20:22 #15
Svar. Godt det virker. Tak for point