Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2013 - 12:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Let måde at skrive kvm. (M2)

Hvad er de letteste måde at skrive m2 (med hævet 2-tal) på i Word 2010?
Avatar billede mikemoller Nybegynder
16. oktober 2013 - 12:12 #1
shift+alt+=. Dette gør at du kommer ind i en ligning, hvor du kan gøre følgende:

m^2 - space

(^)kan skrives ved shift + ¨, som ligger lige ved siden af Enter på de fleste tastaturer :)

Det var i hvert fald sådan jeg gjorde igennem gymnasietiden :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. oktober 2013 - 12:22 #2
ALT + 253
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. oktober 2013 - 12:24 #3
1. Skriv m
2. Tast derefter Ctrl++ (dvs. hold Ctrl nede, mens du taster +) for at skifte til hævet skrift
3. Skriv 2
4. Gentag pkt. 2 for a skifte tilbage til normal skrift og skriv videre
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2013 - 12:26 #5
Ikke lige det jeg tænkte, men tak for budet :-)

Mere noget i retning af hurtig brug af autokorrektur/tekst...
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. oktober 2013 - 12:28 #6
Hmmm, svært at vide hvad du tænker.
Avatar billede cirsie Nybegynder
16. oktober 2013 - 15:14 #7
Lav en autokorrekturtekst, så hver gang du skriver M2 - så retter den det til et hævet 2-tal.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. oktober 2013 - 16:14 #8
Skriv din tekst og efterfølgende lav search and replace...