Avatar billede nogetfornoget Mester
15. oktober 2013 - 10:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bruge "dropdown" til valg til query

Hej,

jeg har et system, opbygget i Access 2010, hvor vi har registreret vores Risikovurderinger.

Jeg har gjort så folk åbner en Rapport - de bliver så bedt om at indtaste startdato og slutdato - ingen problem i det.

Jeg har givet mine brugere mulighed for at angive område - men fordi område ligger i en anden tabel, så skal de angive numrene, som henviser til teksten i den anden tabel... dette er ikke så hensigtsmæssig...

Hvordan får jeg lavet det, så folk kan vælge i en dropdown box hvilket område, de ønsker at se info omkring?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2013 - 12:55 #1
Jeg har en eksempel database til fri download paa www.databasemakers.com som giver eksempler paa brug af combobokse!~)
Avatar billede nogetfornoget Mester
15. oktober 2013 - 13:05 #2
mange tak - jeg tager et kig og ser om jeg kan få det til at virke i mit eksempel - jeg skal nok holde dig opdateret.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2013 - 14:37 #3
Det er fint... ellers kan du sende din db til min email, som fremgår af min profil!~)
Avatar billede nogetfornoget Mester
15. november 2013 - 08:45 #4
Hej,

beklager den lange respons tid - men jeg har lige været "barselsramt"...

Jeg har været ved at kigge på dine eksempler - jeg kan ikke helt gennemskue det...

Jeg sender dig mine databaser pr. mail senere i dag - samt en forklaring på hvad det er jeg mangler.

Så kan du melde tilbage om du kan hjælpe eller ej.
Avatar billede nogetfornoget Mester
29. november 2013 - 08:27 #5
SPG har hjulpet mig - og løsningen virker - smider du et svar, så du kan få point?
Avatar billede nogetfornoget Mester
16. december 2013 - 10:06 #6
Ingen svar - så jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 11:21 #7
Ups!~)
Avatar billede nogetfornoget Mester
16. december 2013 - 11:30 #8
Jeg troede at du havde glemt spørgsmålet... vil du gerne have point, så kan jeg oprettet et nyt spørgsmål med point til dig...?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 13:14 #9
Nej, det betyder ikke noget.. glad for at du fik det til at virke!~)