Avatar billede Tikan73 Nybegynder
11. oktober 2013 - 19:38 Der er 8 kommentarer

Excel

Jeg har en masse emails, jeg skal sende en mail til. De står i en kolonne i Excel 2013

Jeg highlighter dem og kopierer dem og indsætter dem i adressefeltet og laver dernæst beskeden. Men jeg får simpelthen ikke lov til at sende den.

Jeg vil helst undgå at importere adresserne til min adressebog da det er en forening vil ikke blande dem med mine private emailadresser.

Jeg har prøvet fra hotmail.com, gmail.com, mailprogrammet på imac Windows live mail uden held.

Nogle der har ideer?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2013 - 21:24 #1
kopier kolonne, og åbn word.
sæt ind
lav søg / erstat speciel, og erstat linjeskift med komma.
så burde adresserne stå på en lang linje kommaadskilt (det kan fylde flere linjer på skærmen, men reelt er det kun en linje).
Kopier den linje, og sæt den i modtagerfeltet i dit postprogram.
Avatar billede Tikan73 Nybegynder
11. oktober 2013 - 23:22 #2
Jeg kan kun vælge manuel linieskift og så sker der ingenting
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2013 - 08:57 #3
word gemmer på opsætning fra excel - så en lille omvej.

1) marker celler i excel, og kopier dem
2) start notepad/notesbog, og sæt ind
3) marker alt i notepad, og kopier det
4) start word, indsæt, vælg erstat, og skift 'afstandsmærke' ud med komma+mellemrum, altså ', '
så er det formateret til en linje, og virker i mail.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2013 - 08:59 #4
4) det er afsnitsmærke, ikke afstands...
Avatar billede Tikan73 Nybegynder
12. oktober 2013 - 12:27 #5
Jeg kan gøre alt det du skriver. Når jeg så prøver at sende email, får jeg følgende besked!

Brug følgende format til mailadresser: navn@example.com. Hvis du bruger kategorinavne eller kaldenavne, skal du kontrollere, at der ikke er slåfejl.

Så fremgår der en emailadresse, der skulle være forkert. Men det er den ikke. Sletter jeg den "finder" den en anden!

Jeg tror bare jeg indtaster dem manuelt :)

Tak for hjælpen
Avatar billede Tikan73 Nybegynder
12. oktober 2013 - 12:33 #6
Venligst lav et svar så jeg kan give point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2013 - 12:40 #7
bare luk selv (det virker i thunderbird)
Avatar billede Tikan73 Nybegynder
12. oktober 2013 - 12:53 #8
Det virkede.... Men løb ind i grænsen for hvor mange mails man kan sende fra Hotmail. GRRR.