Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2013 - 00:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Passer strømforsyningen?

Jeg har et keybord, der mangler en strømforsyning.

Bagpå er et klistermærke, hvor der står 9-12 V DC, 500 mA.

Kan jeg bruge et stik, jeg har liggende, hvor der står 12 V og 2A DC?

I øvrigt står der også noget med "Center positive"...

Jeg vil nødigt brænde stikket af ved at bruge et forkert.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. oktober 2013 - 02:00 #1
Jeg ville sige at du skulle lade være og så finde/købe en adapter med de rigtige tal.
Jeg ved man kan få sådan en multi adapter, hvor man selv kan indstille på den.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. oktober 2013 - 07:24 #2
Når der på dit Keyboard står 9-12V betyder det at det skal have en spænding fra 9V til 12V og at den skal levere minimum 500 mA altså kan den bruges den bruger altså så op til 500mA af de 2Amp den kan levere Center positive betyder at et midterste hul er plus  og at den synlige ring du ser yderst er minus Ps. instrumenter og lyset i en bil er jo også lige glad om du har et 40 eller 60Amp batteri i
Avatar billede t-bee Novice
09. oktober 2013 - 09:31 #3
En hurtig kommentar: Strømforsyningen leverer rette spænding, den kan levere rigeligt strøm, men du skal sikre at polariseringen er rigtig inden du sætter den i dit keyboard. Din strømforsyning har + i midten og - på ydersiden, hvad skal keyboardet bruge? det kan man ofte se på en lille tegning ved stikket eller der hvor de 9-12V 500mA er angivet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. oktober 2013 - 10:14 #4
http://gratisupload.dk/vis/702521
Og sådan afslutter du tråden!•
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Hvis du kunne bruge mit svar så  samler jeg ikke point.
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2013 - 10:43 #5
Tak for brugbare kommentarer og forklaringer.

Det var egentlig ikke stikket, der var center positive, men keyboardet. Et begreb jeg i øvrigt aldrig har tænkt over før. Nu har jeg tjekket stikket, men det er det samme, så...

Skifter24: Ja, du har ret med multistikket, havde også overvejet det, men syntes, det alligevel var irriterende pebret at skulle betale 150 kr., hvis et af de gamle jeg havde liggende alligevel kunne bruges.

t-bee og poko1: Læg gerne et svar begge, så deler jeg pointsne - og hvis du ikke vil have dem poko, giver jeg alle til t-bee.
Avatar billede t-bee Novice
09. oktober 2013 - 12:50 #6
Selv tak:)