Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. september 2013 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVI-D til VGA

Hej Eksperter

Har en HP docking station med et DVI-D stik til en ekstra skærm. Den ekstra skærm jeg har, har kun VGA.

Jeg har forsøgt at lede efter et kabel/adapter til denne, men uden held. Nogen der ved, hvor jeg kan anskaffe mig sådan en?

DVI-D = HUN
VGA  = HAN

Takker på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 11:51 #2
Avatar billede thov Forsker
27. september 2013 - 12:34 #3
Et kabel alene duer ikke, for adapterne er DVI-I, ikke DVI-D.

Forskellen ligger i, at DVI-I har nogle ekstra forbindelser med det analoge VGA signal, som DVI-D mangler.
(Det er de 4 pinde ved den aflange styretap der er forskellen).

Så er der 'kun' DVI-D i stikket, skal der en D/A konvertering til.
Den kunne engang fås til ca. 500kr.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. september 2013 - 16:43 #4
Kan I komme med et link til, hvor sådan en kan købes?
Avatar billede thov Forsker
27. september 2013 - 17:29 #5
Her er en konverter http://www.av-cables.dk/vga-converter/lindy-dvi-d-til-vga-component-converter.html

Men er du helt sikker på, at det 'kun' er DVI-D ?
Stik og bøsninger til 'D' og 'I' passer nemlig sammen, og grafikkortproducenterne kan på den måde spare en VGA bøsning på kortene, når både det digitale og det analoge signal er samlet i et enkelt stik (DVI-I).
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
09. oktober 2013 - 11:38 #6
Fandt ud af, at docken havde Displayport, så erhvervede mig sådan et kabel til VGA. Nu virker det med to skærme.