Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
24. september 2013 - 17:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine

Jeg har en hjemmeside med en del data. Hvad vil i råde mig til at programmere i, når jeg har tænkt mig en metode til at finde ca. 20 linier i en masse html dokumenter. Disse skal så vises på en anden side - eks. den samme side som man søger i. Søgemaskinen skal søge i hele teksten.
MVH.
Henrik
Avatar billede conz Juniormester
24. september 2013 - 18:07 #1
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2013 - 19:46 #2
Er hele din siden lavet i ren HTML eller?
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
25. september 2013 - 05:14 #3
Alt teksten der indeholder søgeemnet skal gemmes i html dokumenter. Jeg har set at man kan tage en tekst fra en html side og gengive den i det aktuelle dokument. JQuery benyttes. Dette var ved hjælp af en reference, altså id eller class. Jeg ville gerne have koden i jQuery, som kunne tage en paragraf ud af det dokument der indeholdt søgeordet eller sætningen, der blev søgt på og gengive denne paragraf i det aktuelle dokument, uden om id og class.
MVH.
Henrik
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2013 - 19:10 #4
Er der nogen speciel grund til at du vil gøre det vha jquery fremfor på en mere hensigtsmæssig måde med database og php/.net?
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
27. september 2013 - 21:25 #5
Med denne funktion vil det være muligt at søge på en hvilken som helst hjemmeside hvor ved et hoved emne kan gennemsøges, ved at jeg kan tilføre de url'er jeg vil.
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2013 - 11:48 #6
Jeg ville umiddelbart foreslå at du foretog sådan en handling på serveren med fx ASP.NET eller PHP - til .NET vil du let kunne gøre det vha Html Agility Pack.
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
01. oktober 2013 - 15:58 #7
Jeg acceptere det sidste svar. Opret link og jeg overføre point.
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2013 - 20:25 #8
Svar.

en løsning i javascript vil selvfølgelig kunne lade sig gøre men at arbejde på serveren giver bare flere muligheder - fx caching.