Avatar billede Slettet bruger
23. september 2013 - 11:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafik vises forskelligt!!!

Hvad gør man, når man laver hjemmesider med grafik.

Når jeg sidder derhjemme med min 2 skærme, vises farverne forskelligt - det er jeg ved at vænne mig til.

Nu har jeg lige tjekket min hjemmeside på arbejdet, og der er flere af de lyse/grå .png baggrunds billeder der ikke vises på skærmen!!!

Så kan man jo ligeså godt snart have en 100% hvis side, hvis man ikke kan regne med noget?

Hvad gør I, når I laver en hjemmeside, og hvis man selv ønsker at være kreativ og dermed gøre den lidt mere visuel lækker en gennemsnittet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. september 2013 - 13:35 #1
Holder sig til de forskellige standarder (HTML, CSS, JS osv).
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2013 - 14:02 #2
Brug koder fremfor.png / billed filer.. Lyder til du bruger solide farver så undre mig over du bruger billed filer til det, men os blot min forståelse..
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2013 - 14:15 #3
Ja, men så kan man jo i det store hele kun lave hjemmesider grafisk, der minder om alle de kedelige CMS systemer som alle bruger. Bruger billeder, da jeg gerne vil være kreativ med grafikken skygger og ikke-lige-streger.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2013 - 14:25 #4
#3 så må du jo se om du kan ordne det med billedfiler, men et godt råd er altså at bruge .jpg da .png er tungere...

Dernæst er kodning ikke lige til og man må kæmpe meget når man er i kildekoden :)
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2013 - 19:53 #5
gem dine billeder til web og ikke bare gem som - derudover kan du ikke gøre det store.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2013 - 20:11 #6
Gemmer til web.

Har tjekket op på forskellige skærme i dag, os selvfølgelig får jeg som forventet lyse og mørke resultater af mine grå nuancer/skygger. Men igen overraskende, at de fremstod helt hvidt på min arbejdsskærm - med dens standardindstillinger.

Det må da være et større problem end designere er "klar over", da jeg ved at have tjekket op på flere hjemmesider, kan se at de har samme problem med de grå nuancer - på den skærm jeg har på arbejdet DELL P2412H

Måske dumt spørgsmål, men er der noget statistik på dette problem skærm "visningskvalitet"?

Læg svar, hvis point ønskes.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2013 - 21:13 #7
læg venligst svar, hvis point ønskes!!!
Avatar billede Blueeyez Mester
01. oktober 2013 - 22:01 #8
Nej tak herfra :)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2013 - 09:42 #9
lukker