Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2013 - 09:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skat Refund

Jeg fik i dag endnu en mail i en nærmest uendelig række fra "Skat" med teksten:
"...for at annoncere: Efter den sidste årlige beregning af din finanspolitiske aktivitet..." - mage til bavl, hvor har nogen borger her i landet bedrevet finanspolitiske aktiviteter. :-D
Men slår man domænet [skal.dk] op, som denne mail kommer fra, får man  Jens Menzenbach som ejer af skidtet igennem Allactive Medien GmbH.
Næste hop via Google bliver så denne artikel, helt tilbage fra Q2 2007:
http://www.computerworld.dk/art/38998/domaenesnyltere-angriber-danmark-som-aldrig-foer

Kan det virkelig passe, at den danske regulering med den slags svindlerkarle er så ringe, at man kan starte sådan en industri for 7 år siden og hygge sig med lidt svindel og bedrageri frem til i dag? Nærværende domæne er registreret helt tilbage i maj 2013, så han er da ganske velforberedt, må man sige.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 12:37 #1
Jeg har også lige i dag fået sådan en mail, og gik derfor direkte ind på skat's hjemmeside UDEN at brug de links der blev tilbudt.
Og som forventet så jeg, at det hele er fup og svindel.
Så slet denne mail hvis du får den.

Der har også på TDC kørt noget tilsvarende scam, med at man har kommet til at betale en regning 2 gange.
Det er også fup, så hold også nallerne fra denne mail.

Det ser ud til ja, at der bruges for lidt kræfter på at få den stoppet.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
15. september 2013 - 17:33 #2
Ja de har stået på i noget tid nu. Og åbenbart er der noget som hopper på det, eller ville de jo ikke blive ved.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2013 - 19:39 #3
Nu var det ikke lige det, den indledende post gik på: Nok mere et åbent spørgsmål, om domæneadministration og myndigheder endelig er blevet så ligeglade med den slags scammere, at de frit kan operere over en periode på 7 år (!) uden at det har nogen konsekvenser. Som I selv er inde på, det er jo hverdagskost og end ikke den mest hjernelamme idiot kunne vel efterhånden falde for noget så oplagt som disse mails. Sproget i dem er så ubehjælpsomt, at sikkert selv Google ikke ville vedkende sig at de er oversat med deres værktøjer!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. oktober 2013 - 18:34 #4
Nul interesse for emnet - ikke overraskende, med tanke på hvor længe sådan en klaphat kan operere i fred og ro.