Avatar billede 1Dorte Guru
11. september 2013 - 10:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilfældige ord er link til en reklame (ordet er understreget)

Hej

Når jeg er på nettet (talrige sider) er der tilfældige ord, som er understreget. Kører jeg musen hen over står der "Click to Coutinue by CouponDropDown".

Og der kommer et billede med en reklame - ofte en datingside.

Hvad er det, og hvordan undgår jeg det?

Hilsen
Dorte
Avatar billede anri Novice
11. september 2013 - 11:29 #1
Det kan meget let være at du har installeret en eller anden browser-plugin der gør det.

Typisk har man så en række knapper i toppen af browseren, der lader en søge og alt muligt andet gejl.
Her er et eksempel hvor der installeret MANGE af de toolbars:
http://community.spiceworks.com/images/products/0003/7143/ie-toolbar.jpg

Du skal ind i kontrolpanel under tilføj/fjern programmer og afinstallere det program der gør dette, men uden at have set din computer, kan det være umuligt at sige hvilket program det er.
11. september 2013 - 11:43 #2
Generelt:

Hvilket styresystem ?
Hvilken Browser/Internet program ?
Hvilket Sikkerhedsprogram ?

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede 1Dorte Guru
03. november 2013 - 19:24 #3
Jeg beklager at jeg ikke lige har været opdateret.
Jeg har delvis brugt begge svar. Rodet lidt rundt og løst problemet. Jeg tænker, at I kan dele pointene. Jeg lukker om 1 uge, hvis I ikke svarer inden da.
04. november 2013 - 06:01 #4
Loggen fra [AdwCleaner] ?
04. november 2013 - 06:01 #5
Ping...

(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede 1Dorte Guru
04. november 2013 - 09:07 #6
Hej Karise. Jeg ved ikke rigtig hvad der var løsningen. Jeg ser lige om anri også svarer, så deler jeg pointene.