Avatar billede Aliena Nybegynder
09. september 2013 - 10:52 Der er 7 kommentarer

Netværksindstillingerne stemmer ikke overens med kravene for netværket.

Hej!
Jeg har pludselig fået problemmer med min trådløse internet forbindelse på min stationær. Den kommer med meddelelsen: "De netværksindstillinger, der er gemt på denne computer, stemmer ikke overens med kravene for netværket."
Jeg er klar over at der er et lignende spørgsmål herinde men kunne ikke bruge svaret da jeg har windows 8.

På forhånd tak. :)
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 11:57 #1
Hejsa.
Har du tjekket din routers indstillinger? De skal passe med computerens.
Avatar billede Aliena Nybegynder
09. september 2013 - 12:50 #2
Altså vedrørende routeren har jeg ikke gjort andet end at genstarte, da det trådløse internet jo som sagt har virket på min stationær for tre dage siden. :)
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 14:02 #3
Den vil ikke sige sådan noget, hvis ikke der er en årsag til det. Med andre ord, hvad foretog du dig præcist på computeren? Ændrede du på nogle indstillinger, har du downloadet noget der har haft virus med? Du skal lige undersøge muligheder, hvis du siger at den lige pludselig ikke virker længere. Tjek lige og vær præcis :)
Avatar billede Aliena Nybegynder
09. september 2013 - 14:26 #4
Det virkede bare ikke da jeg tændte computeren en dag, har kørt en virus scanning og har ikke rørt ved nogle indstillinger så vidt jeg opdagede i hvertfald :p.
Jeg tror det kan løses på samme måde som i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/925474 men jeg har windows 8 så kan ikke gøre som beskrevet, så jeg har brug for en der ved hvordan man gør ligesom i den anden tråd bare  med windows 8.  :)
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 16:36 #5
Prøv at fjerne din netværksprofil, altså det netværk du er koblet på derhjemme på computeren. (det kan du nok godt finde ud af?) Også opret en ny forbindelse til dit netværk.
Avatar billede Aliena Nybegynder
09. september 2013 - 17:01 #6
Jeg har prøvet at sige "Glem netværk", søge og finde det på nye og trykke koden ind en gang til, men det hjælper ikke. :/
Avatar billede bruger2013 Nybegynder
09. september 2013 - 21:15 #7
Okay, prøv dette.

Tryk på windows tasten+r samtidig, så skulle kommando prompten gerne åbnes. I kommandofeltet skriver du følgende:

netsh wlan show profiles

Så skulle listen over dine trådløse profiler gerne komme frem. Og deraf, kan du vælge den profiltype, der skal knyttes til dit trådløse netværk:

Marker "Brug kun profiler for alle brugere (anbefaless)"