Avatar billede juleulven Nybegynder
02. september 2013 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office 2010/2013 langsome printer dialogboks

Hej Alle

når vi klikker på udskriv knappen i office2010/2013 så hænger vinduet i ca. 30-45 sekunder.

herefter melder Office klar og jeg kan trykke egenskaber på printeren så der kan vælge avancerede printer indstillinger.
her skal man igen vente 20-30 sekunder.

Står "Default printeren" til PDF, XPS eller der printes fra andre applikationer fungerer printer oplevelsen 100%.

Der er som om, at Officepakken skal ud og tale (status) med printeren inden den er klar.

Problemet er lidt, at printerne ikke har 2-vejskommunikation (og ikke KAN få det). Derved hænger printeroplevelsen markant.

Printerdriverne er 100% i orden
Serveren er 100% i orden
der er MPLS Fiber forbindelse imellem alle lokationer
Serverne har alle de ressourcer de skal bruge og er ikke overbelastet

problemet sker på både Mac og Windows og KUN fra Office
Avatar billede sadolin1978 Novice
02. september 2013 - 19:24 #1
Har en ligende fejl, men det ser udsom du har kontrolleret dette.

I det tilfælde jeg taler om var det en switch der hang og skulle "resettes"

Om det hjælper i dit tilfælde ved jeg ikke, men måske et forsøg værd
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. september 2013 - 19:54 #2
Jeg tror ikke det er noget med infrastukturen ...

det er "kun" officepakken der laver bøvl og det er til 12 forskellige printere i 8 forskellige del-virksomheder fra 2 styresystemer (mac og Windows)...

men tak for input.
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. september 2013 - 05:59 #3
det er helt ok men jeg er lige med på en lytter her man kan jo kun lære noget ved sådan en fejl
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2013 - 09:29 #4
Prøv engang som test, at fjerne alle skabelonfiler, og start forfra på en helt ny normal.dot(x) grundskabelon.

Jeg har i enkelte tilfælde oplevet at der har været fejl i skabelonfilerne, der har givet problemer ved netværkskommunikation -  primært kontakt til filservere godt nok - men det kunne være en ledetråd...
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. november 2013 - 12:12 #5
lukker sagen .... endnu ikke afklaret.!